Världen rör sig snabbare än någonsin och vi måste hänga med. Det finns dock en sak som aldrig ändras.

Förr sa man att det bara var tre saker som var viktiga för ett hotell: location, location, location. Det handlade om fysisk placering – närhet till centrum, restauranger och transporter. Men spelreglerna i hotellbranschen har ändrats. I dag har location en helt annan betydelse. Det handlar om att finnas på nätet och vara tillgängliga på mobilen, plattan och datorn, och det handlar om placeringen i Google, omdömet på Tripadvisor och svarstiden på Facebook och Twitter.

Ändringarna betyder mycket för oss. Därför har vi startat ett eget teknik- och distributionsföretag som ska sätta oss på den digitala kartan. Ett företag som ska se till att du hittar oss på nätet, att bokningen går som en dans och att vi ger den bästa digitala gästupplevelsen. I det här företaget, eBerry, ska vi använda er feedback och era önskemål till att plantera och odla våra digitala jordgubbar. De första bären kommer att serveras redan till sommaren i samband med lanseringen av vår nya, spännande app som ska göra din hotellupplevelse bättre och mer anpassad efter vad du vill ha. Men vi lovar att detta inte blir det sista du kommer att märka av vår digitala storsatsning.

Under de här förändringarna har vi inte helt oväntat hämtat inspiration från IT-världens största rockstjärna, Steve Jobs:

Du kan inte börja med tekniken när du ska utveckla en ny produkt eller tjänst – du måste börja med kundupplevelsen.

Dessa visdomsord är inte att förakta. Därför inleder vi nu, parallellt med vår digitala storsatsning, en nylansering av Strawberry. Vi har ökat antalet rum som är tillgängliga för bonusuttag, sänkt kraven för att få Silver- och Guldkort, tagit bort allt onödigt krångel och lagt till nya, specialanpassade erbjudanden. Bland annat kan du nu använda dina intjänade Strawberry-poäng till att bjuda familjen på en solsemester. Du kommer att märka att ändringarna är till din fördel.

Det som styr allt vårt arbete på Strawberry är att våra gäster ska bli nöjda, och det gäller oavsett hur omvärlden förändras. Ja, kanalerna för distribution och tjänster ändrar sig. Ja, nya aktörer dyker upp både här och där. Ja, vi måste hela tiden anpassa oss, och nej, vi vet inte hur morgondagen ser ut. Men det finns en obestridlig sanning som vinner över alla andra aspekter och det är, och kommer alltid att vara, att det är du som kund som står i händelsernas centrum.

Torgeir_signhatur-svar_160t