Quality Hotel är minst sagt ambitiösa och målmedvetna. Det märks inte bara på deras höga mål om att bli Nordens bästa arbetsplats innan 2020, utan även på deras markanta ökning av trivsel hos sina medarbetare. Så här har de gjort för att öka nöjdheten på arbetsplatsen!

Culture Officers – ska skapa trivsel

Den senaste medarbetarundersökningen som gjordes av Quality Hotel visar på en stor ökning av nöjda medarbetare från föregående år. Dessa goda resultat kommer till stor del från deras senaste satsning på att anställa två egna Culture Officers, en som har ansvar för Norge och en för Sverige och Danmark. De arbetar främst med att få medarbetarna att trivas bättre på jobbet, med fokus på att öka deras arbetsglädje och få dem att ha kul på jobbet!

Överraskande snabba och positiva resultat

– Vi har 6 400 medarbetare som visar enormt engagemang och delaktighet, och 44 Culture Ambassadors som har en grundläggande roll på våra hotell, säger Cecilia Linnér som är Culture Officer på Quality Hotel med ansvar över Sverige och Danmark.
– Tillsammans är de med och bidrar till att vi varje dag levererar den bästa servicen som vi lovar, och att vi har nöjda medarbetare och gäster. Det är överraskande att se hur fort vårt arbete som gjorts det senaste året har gett så positiva resultat. Det triggar oss till att höja ambitionsnivån. Vårt mål för 2020 är satt och vi är fulla av förväntning på att vi ska klara detta tillsammans, avslutar Cecilia Linnér.

Vill du besöka ett av våra Quality Hotel? Boka ditt hotellbesök här.


Läs mer

Sugen på att läsa mer om våra härliga medarbetare? Kolla in kampanjen #WeAreClarion av Clarion Hotel.