Under vintern har Nordic Choice Club utvecklat två stora, spännande nyheter. Vad handlar nyheterna om och vad betyder de för medlemmarna? Vi fångade Nicolay Corneliussen, ledaren för Nordic Choice Club, för att ta tempen och för att få veta mer!

När Nordic Choice Club i år firar 20-årsjubileum passar det extra bra med några riktigt bra nyheter för medlemmarna. Nicolay Corneliussen är Head of CRM & Loyalty på Nordic Choice Hotels. Under nio år har han lett teamet som dagligen arbetar med att driva, utveckla och förbättra Nordic Choice Club. Här berättar han om två stora och spännande nyheter i lojalitetsprogrammet och om vilka förmåner dessa nyheter innebär för dig som medlem.

Nicolay Corneliussen, Head of CRM & Loyalty
Nicolay Corneliussen, Head of CRM & Loyalty
Lojalitet ska belönas

– I vår verksamhet är de lojala gästerna det viktigaste vi har. De som kommer tillbaka till oss om och om igen och hjälper oss att bli starkare. Våra lojala gäster förtjänar därför att bli belönade för sin långa och trogna tjänst, så att vi bevarar deras starka relation till Nordic Choice Hotels, säger Nicolay.

– Vi vill att dessa medlemmar, som visar så stor lojalitet, ska få behålla förmånerna som de har lyckats uppnå under sitt medlemskap och fortsätta att välja oss livet ut – även om de kanske inte alltid bor lika ofta hos oss som de gjort tidigare, tillägger han.

LIFETIME – uppskattad för alltid

– Eftersom lojaliteten som våra medlemmar visar är så viktig för oss så är livslånga förmåner vårt sätt att tacka dem, förklarar Nicolay.

Därmed föddes idén med LIFETIME. LIFETIME baseras på hur många bonuspoäng en medlem totalt har upparbetat från allra första dagen som medlem. När du har uppnått totalt 500 000 bonuspoäng får du GOLD LIFETIME. Det innebär att du kan utnyttja alla förmånerna som ingår i ett GOLD-medlemskap  livet ut och så länge Nordic Choice Club finns! Om du når totalt 1 000 000 bonuspoäng får du grädden på moset: PLATINUM LIFETIME som ger dig alla PLATINUM-förmånerna så länge du lever!

Upgrade by points

Vi har också tänkt på dem som inte har behov av att bo så ofta på våra hotell, men som är lojala medlemmar på andra sätt. Upgrade by points har lanserats!

Fram tills nu har det ju varit så att medlemmarnas medlemsstatus har uppgraderats beroende på antalet kvalificerande nätter, dvs hur mycket medlemmarna bor på våra hotell.  Nu har vi infört en extra möjlighet att bli uppgraderad: Baserat på poäng.

– Vi vill också belöna medlemmar som spenderar mer pengar per övernattning och de som tjänar poäng genom att utnyttja våra samarbetspartners och Nordic Choice Club MasterCard, förklarar Nicolay.

Du har nu alltså ytterligare ett sätt att stiga i graderna på. Alla de poäng som du tjänar via samarbetspartners räknas också.

– För medlemmarna betyder detta att det nu blir lättare att nå högre medlemsnivåer. Man får fler möjligheter att dra nytta av erbjudanden och förmåner hos oss, säger Nicolay.

Nordic Choice Hotels är den första nordiska hotellkedjan i branschen som erbjuder medlemskap som varar livet ut.

– Att vi vågar vara först på marknaden med detta är något som jag är väldigt stolt över. Dessutom är jag mycket glad för att vi nu kan erbjuda våra kunderna så stor flexibilitet när det gäller sättet att belöna dem för deras lojalitet, säger Nicolay.

Nicolay tycker inte heller att det är särskilt djärvt att låta medlemmarna behålla GOLD- och PLATINUM-medlemskap livet ut.

– När medlemmarna spenderar så mycket pengar på våra hotell under lång tid vill vi naturligtvis ge något tillbaka. Även om medlemmarna kanske bor färre nätter hos oss under vissa perioder är det viktigt för oss att så lojala medlemmar fortsätter att välja Nordic Choice Hotels.

Framtidens Nordic Choice Club

I framtiden lovar Nicolay att Nordic Choice Club ska fortsätta att arbeta för att göra vardagen, resorna och hotellvistelserna enklare och bättre för gästerna och medlemmarna. Nordic Choice Hotels har redan lanserat en egen app som ska bidra till just detta.

– Framtiden är digital, och det ska även Nordic Choice Clubs framtid vara när vi har som ambition att bli Nordens ledande lojalitetsprogram. Målet är att alla funktioner, förmåner och erbjudanden i lojalitetsprogrammet blir tillgängliga digitalt. På så sätt ska Nordic Choice Club vara din osynliga, digitala reskamrat när du är på resa och bor på våra hotell, avslutar Nicolay.

Vill du veta mer? Allt om nyheterna, om att tjäna poäng hos våra samarbetspartners och om Nordic Choice Club i allmänhet hittar du här.

Total views: 1489