Gå till innehåll
Nytt, smart & snyggt

Hotellyx varje dag - nu kan du prenumerera på hotelltjänster

För ett tag sedan ställde vi oss frågan: hur kan vi skapa hotellmagi för våra gäster varje dag? Även de dagar de inte bor hos oss? Det var så de första idéerna kläcktes, som tillslut blev projektet “Hotellkänslan”. Läs om testpiloten som just nu körs i Stockholm och hur du snart kan känna dig incheckad - varje dag!

Hotellkänslan

Föreställ dig att krypa ner i nymanglade vita lakan i ett varmt och mysigt rum där alla detaljerna känns helt rätt. Att stiga in i ett skinande rent badrum med perfekt vikta vita handdukar på badkarskanten. Tänk dig att efter duschen få använda exklusiva och väldoftande produkter, ta på dig en mjuk badrock med vetenskapen om att en välfylld och välsmakande frukostbuffé väntar på dig. Kan du känna den? Den härliga hotellkänslan?

Föreställ dig nu att detta är din vardag. Utan att du behöver röra ett enda finger. Känns det bra? Toppen, för det kan snart bli din verklighet.

Testpilot i Stockholm

Just nu testas en tjänst där våra Nordic Choice Club-medlemmar, boende på Kungsholmen i Stockholm, har en prenumenation av hotelltjänster i sitt hem. De kan få allt från städning till fluffiga täcken och kuddar, lyxiga badrumsprodukter och hotellfrukostar på hotell i närheten. De hotellupplevelser som inte går att få hemma får man istället möjlighet att uppleva på plats. Frukostkuponger, tillgång till gym och rabatter på restaurangbesök kommer också vara en del av vissa paket.

Det är tydligt att de som fått testa tjänsten gillar konceptet.

Det här är en tjänst som vi länge har letat efter och vi älskar det! Att få den där sköna hotellkänslan även hemma är fantastiskt och vi ser så många framtida möjligheter med tjänsten, säger medlemmen Andrea Dorg.

bathroom-suite-clarion-hotel-stockholm

Tjänsterna som just nu testas på Kungsholmen med Clarion Hotel Amaranten som nav har varit oerhört populärt:

Vi har varit försiktiga med att kommunicera detta eftersom det enbart är en testperiod men det är tydligt att djungeltrumman har gått. De platser vi kunnat erbjuda nu i början fylldes snabbt och kölistan är lång. Det här har varit en succé från dag ett och jag hoppas nu att vi kommer att kunna gå ut i större skala inom kort, säger Ulf Cato, Clarion Hotel Amarantens VD.

Tanken är att längre fram kunna uttöka tjänsterna till mat- och klädleveranser, tvättning, strykning med mera. Allt med ett syfte att underlätta för våra Nordic Choice Club-medlemmar, ge dem ytterligare förmåner och självklart kunna erbjuda våra gäster möjligheten till att ta med den lyxiga hotellkänslan hem. Projektet har en även tydlig ambition om att bidra till att minska klimatavtrycket:

Det här är naturligtvis otroligt skönt för våra gäster som får en lyxigare och mer bekväm vardag till ett pris alla har råd med men vi ser också att detta kommer att hjälpa människor att leva ett mer hållbart liv. Genom samordnade transporter, medvetna leverantörer av mat och produkter och dessutom erbjuder mat från hotellens restauranger så minskar vi inte bara utsläppen utan också matsvinnet. Gästerna kan kort och gott sova med gott samvete, säger Christian Lundén director of Future Business på Nordic Choice Hotels.

Welcome home - Hotell feeling

Hur går man tillväga?

De som agerar testpiloter beställer tjänster genom en app. Appen är särskillt utvecklad till just detta ändamålet och har skapats av startup-bolaget L2GO. Efter testpiloten ska projektet utvärderas för att se om det är något som kan rullas ut till fler gäster och medlemmar i framtiden!

För mer information kontakta:

Christian Lundén, Director of Future Business, +46706668292

Ulf Cato, VD Clarion Hotel Amaranten, +46 76 724 56 80.


Vill du läsa mer? Missa inte intervjun med Christian Lundén där han pratar om framtidens hotell!

Upplev hotellyxen redan idag - välj och vraka mellan 200 hotell i Norden och Baltikum här.