Gå till innehåll
Nytt, smart & snyggt

Ni har röstat – Här är Sveriges bästa hotellsajt

Nästan 2000 svenskar har sagt sitt. Vår sajt och app är Sveriges just nu bästa! 

Produktägare Jacob Risbecker på Nordic Choice Hotels huvudkontor

In action på huvudkontoret i Stockholm: Jacob Risbecker, produktägare på Nordic Choice Hotels digitala utvecklingsbolag, eBerry. Foto: Thorsten Kresin/Nordic Choice Hotels

Konkurrensen var stenhård och Nordic Choice Hotels tävlade mot de andra hotellgiganterna, bestwestern.se, elite.se, firsthotels.se, radissonblu.se och scandic.se. Vinnaren av Årets bästa hotellsajt utsågs sedan av resenärerna själva. 1 716 svenskar fick svara på frågor som  ”Har du erfarenhet av någon av nedanståend bokningssajter?” för att ta reda på vad som var det viktigaste komponenterna på en riktigt bra hotellsajt. Punkterna som betygsattes var bland annat: ”Användarvänlighet”, ”Tydlig information om pris och innehåll” samt ”Inga överraskande tillägg".

"Vi tittar inte så mycket på våra konkurrenter. Det är mer intressant att se vad Netflix, Google och Apple gör"

Så vill vi förgylla din hotellupplevelse

Nordic Choice Hotels vill ta kundresan från bokning till utcheckning till en helt ny nivå, genom att på ett så effektivt sätt som möjligt förenkla och förgylla gästens hotellupplevelse. Men också den digitala resan innan, under och efter bokning. Har du som gäst fått rum 702 förra gången du bodde på ett hotell och om du ska boka igen kanske du vill bli erbjuden samma rum? När du som gäst och medlem bokar via vår sajt kan du räkna med en mer personlig upplevelse och dessutom samla härliga poäng att använda på framtida hotellnätter.

– Vi måste lyfta vår syn på vad en kund är. Det är inte bara när du reser, du kan lika gärna vara en kund i din egen stad på våra krogar eller på våra konferenser. Vi är mycket mer än bed and breakfast, säger Katalin Paldeak, Chief Operating Officer på Nordic Choice Hotels.

Vi spanar på Netflix och Google

För att skapa en riktigt bra gästupplevelse och en smidig men minnesvärd digital resa behövs ett nytt tänk utanför boxen som inte nödvändigtvis följer strömmen eller konkurrenter.

– Vi tittar inte så mycket på våra konkurrenter. Det är mer intressant att se vad Netflix, Google och Apple gör för att skapa guldpunkter, säger Christian Lundén, Director of Future Business på Nordic Choice Hotels digitala utvecklingsbolag, eBerry.

"oerhört kul att få ett kvitto på att våra satsningar uppskattas av våra gäster"

Mer intern utveckling, mindre extern byrå

Det är ett stort och engagerat team som arbetar med webbutvecklingen på Nordic Choice Hotels huvudkontor i Stockholm. Det är tack vare dem som idéer om design realiseras.

– De senaste åren har vi satsat mycket på användarvänligheten på webbsidan: Designen är mobilanpassad och vi har jobbat hårt med tydligheten i vår kommunikation. För att göra arbetet mer effektivt har vi dragit ner på samarbetet med externa webbyråer och gör mer själv. Våra egna utvecklare sitter numera tillsammans med resten av företaget. Det känns oerhört kul att få ett kvitto på att våra satsningar uppskattas av våra gäster. Det är ju för dem som vi arbetar så hårt för att skapa en ännu bättre upplevelse. Priset är ett välkommet erkännande men vi har fortfarande en bit kvar att gå för att skapa den bästa digitala gästresan. Detta inspirerar oss att fortsätta med förbättringsarbetet, säger Jacob Risbecker, Product Owner på på Nordic Choice Hotels digitala utvecklingsbolag, eBerry.

Nordic Choice Hotels sajt, maj 2018.

Besök vår sajt

Ladda ner appen

Nyfiken på eBerry?

Wilhelmina Skoghpriset

  • Travel News Wilhelmina Skoghpris är nyinstiftat och går till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skogh-anda.
  • Bakom priset står branschorganisationen Travel News.
  • ”Wilhelmina Skoghpris kommer att gå till personer och företag som utmärkt sig i sann Wilhelmina Skoghanda. Det kan vara teknisk innovation, en storslagen byggnad, men det kan också vara ett konsekvent arbete med service och hög kvalitet”, skriver Travel News.
  • Wilhelmina Skogh var en framgångsrik hotellentreprenör under 1800-talets slut och 1900-talets början. Från ett fattigt barn med en tuff uppväxt blev hon ansvarig för 6 hotell på Strandvägen i Stockholm och så småningom även nytänkande och revolutionerande hotelldirektör på Grand Hôtel.
  • Mätningen Svensk Privatresebarometern görs av Resegeometri/Nordic Benchs. Mätningen låg till grund för priserna.