Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Hotel Haven Helsingfors ,  Finland

Se alla hotell i Helsingfors, Finland

Hotel Haven

Helsingfors,  Finland

Hotel Haven är ett elegant gömställe vid Södra Hamnen och det stimmiga Salutorget i Helsingfors - endast en kort promenad från vackra Esplanaden. Njut av våra magnifika rum med havsutsikt, konferensmöjligheter, enastående restauranger och bar.

Hotel Haven 4,5 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4,5
1589 omdömen
5
Läge
4,5
Sovkvalitet
4,5
Service
4
Standard
4,5
Rum
4,5
Renlighet
5

Rätt ställe när du vill ha lite lyx i vardagen.

den 10 april 2022, Helsingfors, Finland, 504lisbethf

Rätt ställe när du vill få lite lyx i vardagen. Efter pandemin känns det bra med lite lyx i vardagen och samtidigt sköta sitt förhållande. Hotel Haven är det rätt stället med lugn miljö, vackra rum sa…

Rätt ställe när du vill få lite lyx i vardagen. Efter pandemin känns det bra med lite lyx i vardagen och samtidigt sköta sitt förhållande. Hotel Haven är det rätt stället med lugn miljö, vackra rum samt morgonmål med härlig utsikt. Personalen är vänlig och överallt finns det en känsla av lugn.

Svar från ägaren

den 13 april 2022

Hej 504lisbethf, Tack att ni tagit er tid att skriva och för de fina orden! Att höra ni trivdes bra gör våran dag och vi hoppas att nästa gång vi ses blir snart. Med vänliga hälsningar, Heidi Tarilo Front Office Manager Hotel Haven

Läs mer
4

Centralt läge med ändå ganska tyst. Rummet hade det mesta som man kan förvänta sig på ett hotellrum.

den 1 januari 2020, Stockholm, Sverige, aklia2018

Helhetsintrycket av hotellet försämrades dock av att vissa detaljer fungerade så dåligt. Den lilla fisken, som hade hamnat på land, var ett roligt inslag i badrummet. Ännu roligare hade det varit om…

Helhetsintrycket av hotellet försämrades dock av att vissa detaljer fungerade så dåligt. Den lilla fisken, som hade hamnat på land, var ett roligt inslag i badrummet. Ännu roligare hade det varit om det hade funnits en katt på rummet. Sängen var ju väldigt stor, så det fanns gott om plats. I brist på katt så kunde man dock trösta sig med en ”gul änka”. Kattbesök har vi njutit av några gånger men vi har inte sett någon gul änka på rummet. (Det senaste kattbesöket ägde rum på ön Limnos i Grekland. Vi blev då väckta av en jamning.) Dessutom hade jag förväntat mig en något bättre frukost. Det sammanfattande intrycket blir därför bara fyra poäng av fem, men med en vacker katt så hade det blivit ett högre betyg. Jag förstår mig inte riktigt på hotellets val av tekniska lösningar. Undrar vad det finns för tanke bakom. T.ex. Varför är hissen spärrad vid våning ett där receptionen ligger? Troligen förutsätter man att gästerna inte sneddar in ifrån sjösidan, men dörrarna var ju faktiskt öppna. För att komma upp till receptionen, så måste man då ta en trappa och det blir ju svårare med resväskor. Ifall hissen istället hade varit spärrad för de övre våningarna, så hade jag förstått det, men inte för att nå receptionen. En möjlig orsak kan vara att hotellet vill undvika besök av obehöriga på rummen. - Oavsett placering så fungerade interaktionen med nyckelkortet väldigt dåligt. Fyra till sex försök är väl ganska mycket för att öppna dörren. - Varför stämmer inte gradantalet som visades på värmemätaren med den verkliga temperaturen i rummet? Den var inställd på det högsta gradtalet. Märkte det inte den första natten då det inte var lika kallt utomhus. Nästa dag hade städerskan dragit för gardinerna och det bidrog nog till att värmen inte spred sig, men inställningen måste också ha varit felaktig. Tyvärr glömde jag bort att det fanns badrockar. Jag tog handduken som filt över fötterna. Problemet hade dock varit löst med en katt. – Det var bra att man kunde släcka i hela rummet från sängen, men om man ville tända bara en lampa på morgonen, så tändes alla lamporna. Inställningen på duschens temperatur har väl knappast med tekniska lösningar att göra, men det är ändå väldigt irriterande att graderingen visade ett alldeles för lågt värde. Jag höjde till drygt 30 grader, eftersom jag kände mig ruggig efter en lång promenad i ett blåsigt Helsingfors. Det borde jag inte ha gjort och det var rena turen, att jag inte brände mig på axeln. – Brödet och några av frukosträtterna hade nog stått framme lite för länge. Då blir resultatet tyvärr att brödet blir lite för torrt. Nästa morgon var frukosten något bättre. Kanske berodde det på att helgen var över.

Svar från ägaren

den 29 januari 2020

Kära aklia2018, För att börja med, tack att ni har tagit tiden att skriva detta ljuvliga feedback, det var ett stort nöje att läsa. Vi beklagar, att vi inte fick några katter i rummet den här gången, kanske de är skrämda för vattnet som kickar in från närheten i form av Östersjön? När det kommer till spärrade hissar så beror det till hundra procent på säkerhet. Vi ligger, som ni nämnde, centralt här i Helsingfors och trafiken på utsidan är rätt enorm. Därför vill vi garantera att de är endast våra gäster och personal som kommer in till våra våningar. Jag är väldigt ledsen att det orsakat trubbel för er, det är förstås inte meningen. Hur som helst, borde man alltid komma in till receptionen, också utan nyckelkort. Utav ert feedback är det svårt att säga om ni kontaktat vår reception gällande rumstemperatur och/eller duschen. I varje fall är det tråkigt att det varit obekvämt på grund av rumstemperaturen. Fast allting i stort sett skall och brukar funka till sin helhet, finns det situationer där saker inte fungerar som förväntat. Därför uppmuntrar vi våra gäster att alltid kontakta receptionen så att vi kan fixa till saker som t.ex rumstemperatur eller duschfrågor. Som ni sade så är vår frukost ibland lite mer livlig på veckosluten än på vardagar. Livligt eller inte så skall produkterna i frukostbordet vara i skick oberoende vilken veckodag det råkar vara. Det skall vi definitivt ta itu med restauranger och se till att allt är toppen när vi får hälsa er välkomna tillbaks till Hotel Haven. Roligt att era små bekymmer inte varit till större besvär och att ni har gett oss hela fyra stjärnor av fem. Förstås skall vi nästa gång se till att vi plockar upp den sista bollen och får hela fem. Vi önskar er en god fortsättning på nya året, och gärna hör av er om det är något vi kan hjälpa med. Med vänliga hälsingar, Topi Heikkinen Reception

Läs mer
5

Mini semester

den 26 juli 2019, Örebro, Sverige, 873tonyk

Grymt fint och fräscht hotell som ligger nära Tallink/Silja Terminalen. Gångavstånd till allt. Rummen va fräscha och sängen va grymt skön. Frukosten va grymt god och servicen var suverän. Kan varmt re…

Grymt fint och fräscht hotell som ligger nära Tallink/Silja Terminalen. Gångavstånd till allt. Rummen va fräscha och sängen va grymt skön. Frukosten va grymt god och servicen var suverän. Kan varmt rekommendera. Blir samma hotel nästa gång vi besöker Helsingfors.
Läs mer
5

Bra läget rymliga rum och bra standard!

den 21 juli 2019, Stockholm, Sverige, TrawelmanSwe

Hotellet motsvarande alla mina förväntningar. Det ligger bra, rummen är rymliga, det är välstädat och personalen är trevlig. Både incheckning och utcheckning gick smidigt och vi kände oss uppskattade…

Hotellet motsvarande alla mina förväntningar. Det ligger bra, rummen är rymliga, det är välstädat och personalen är trevlig. Både incheckning och utcheckning gick smidigt och vi kände oss uppskattade som gäster. Rummet var tyst även om luftkonditioneringen lät lite mer än önskat (men vi hade dragit ner temperaturen rätt bra så det kan förklara ljudet) Inte en enorm frukostbuffé men lagom stor och allt smakade gott och även servicen vid frukosten var jättebra! Kommer gärna tillbaka!
Läs mer
5

Fantastiskt hotel

den 9 maj 2019, Umeå, Sverige, Jeanettejeanettej

Ett väldigt lugnt och fint hotell med en väldigt serviceminded och vänlig personal, även läget är ypperligt. Frukosten är också riktigt bra och framförallt även ett lugn här, man kan inte starta dagen…

Ett väldigt lugnt och fint hotell med en väldigt serviceminded och vänlig personal, även läget är ypperligt. Frukosten är också riktigt bra och framförallt även ett lugn här, man kan inte starta dagen på ett bättre sätt i Helsingfors! Rekommenderas starkt!

Svar från ägaren

den 15 maj 2019

Hej Jeanette, Tack för de vänliga orden, det glädjer mig att ni trivdes så bra hos oss. Jag hoppas ni snart besöker oss igen. Med vänliga hälsningar, Mika Makkonen General Manager Hotel Haven

Läs mer

Få upp till 25% rabatt!

Nej tack!

Försök igen

Få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

2.566.102.004 23
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskod

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.