Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Clarion Hotel® Amaranten Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Clarion Hotel® Amaranten

Stockholm,  Sverige

På Clarion Hotel Amaranten möter du ett boutiquehotell i storformat – spännande design influerad av 60-talsflärd och ett unikt utbud av mat och dryck. Hotellet ligger i centrala Stockholm i omtyckta stadsdelen Kungsholmen. Vi är ett kontantfritt hotell.

Clarion Hotel® Amaranten 3,5 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

3,5
2907 omdömen
4,5
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
3,5
Standard
3,5
Rum
4
Renlighet
2

För många fel för att bli ett rätt

den 1 november 2020, , NiklasEF

Hade bokat boende för att fira bröloppsdagen i ett fint boende i svit 784. Dock drogs helhetsupplevelsen ner av att först mötas av en kvarglömd tvättmopp på golvet i badrummet, sen saknades de morgonr…

Hade bokat boende för att fira bröloppsdagen i ett fint boende i svit 784. Dock drogs helhetsupplevelsen ner av att först mötas av en kvarglömd tvättmopp på golvet i badrummet, sen saknades de morgonrockar som enligt beskrivningen skulle finnas i rummet. Morgonrockar levererades efter att vi bett om det i receptionen men den kvarglömda städtrustningen låg tyvärr kvar trots att vi påpekat även det. Tyvärr visade det sig även att temperaturen i rummet under natten sjönk så vi fick frysa under våra täcken. När vi sedan påpekade detta vid utcheckning fick vi som enda svar att de ska se över det inför kommande gäster för så ska det ju inte vara. Det känns ju bra att för oss att ni som kommer efter kanske får varmt (?!?) Avsaknaden av rätt kapslar till kaffemaskinen på rummet drog även det ner helhetsintrycket när det inte gick att göra en kaffe på morgonen. Således finns en hel del kvar att arbeta med på hotellet för att sviten ska leva upp till vad man ska kunna förvänta sig när man bokar den för det där lilla extra.

Svar från ägaren

den 4 november 2020

Hej Niklas, Tack för din återkoppling på din vistelse. Vi uppskattar all feedback och kommer ta detta vidare med berörda avdelningar. Vi vill alltid att våra gäster ska lämna oss med ett gott intryck och jag är ledsen att så inte var fallet denna gång. Jag vill gärna skicka er ett presentkort som ni kommer kunna utnyttja på valfritt hotel i vår hotellkedja som kompensation för detta. Vänligen kontakta oss på vår mail så vi kan kommunicera om er information för att kunna skicka över det till er. Våran mail är "Reception.amaranten@choice.se" Hoppas ni har en trevlig kväll och jag ber återigen om ursäkt för våra misstag under er tid hos oss.

Läs mer
5

Bra hotell

den 26 oktober 2020, , mmarielleef

Kanonbra hotell med grymt läge! Fräscha rum i lagom storlek, grymt sköna kuddar och bra hotellfrukost trots corona. Hade dock gärna sett att någon "prickade av" besökarna utefter tiden man fick välja…

Kanonbra hotell med grymt läge! Fräscha rum i lagom storlek, grymt sköna kuddar och bra hotellfrukost trots corona. Hade dock gärna sett att någon "prickade av" besökarna utefter tiden man fick välja att äta frukost, kändes som det var väldigt mycket folk just vid frukosten... Trevlig och hjälpsam personal. Hit åker jag gärna igen :)

Svar från ägaren

den 28 oktober 2020

Hej Marielle, Wow vilken feedback! Tusen tack för ditt höga betyg och att du tagit dig tiden att lämna återkoppling. Vi blir enormt glada över det. Jag vill också passa på att tacka för tipset om att ha nån som prickar av vid frukosten, det ska jag ta vidare. Jag hoppas att du får en underbar dag och att vi får äran att ha dig tillbaka inom en snar framtid! Vänligen, Felicia Clarion Hotel Amaranten

Läs mer
2

Ok hotell

den 19 oktober 2020, Gustavsberg, Sverige, Challan11

Bra bemötande i incheckningen. Dock väldigt tyst och opersonligt i lobbyn. Vi tog med vin upp på rummet istället då det inte var ngn helgstämning i lobbyn. På vårt våningsplan satt det lappar om att b…

Bra bemötande i incheckningen. Dock väldigt tyst och opersonligt i lobbyn. Vi tog med vin upp på rummet istället då det inte var ngn helgstämning i lobbyn. På vårt våningsplan satt det lappar om att brandlarmet skulle testas 07:00-10:30 vilket inte kändes så positivt en söndagsmorgon. Vart inte väckta av ngt brandlarm men städerskan knackade på både i vårt rum och våra vänners rum strax efter 08 på söndagsmorgonen vilket var synd. Rörig frukost och mycket som var slut samtidigt. Men gott om plats iallafall.

Svar från ägaren

den 23 oktober 2020

Hej, Tusen tack för att du tar dig tiden till att berätta om din vistelse, det uppskattas verkligen! Jag ska absolut ta vidare din feedback om att städpersonal knackade på för tidigt och att frukosten inte kändes riktigt sådär genomtänkt som man gärna önskar på hotell, detta är något vi såklart vill undvika i framtiden. Tack för att du belyser vad som behöver förändras. Jag hoppas att vi får se dig här i framtiden och ge ett ännu bättre intryck, Ha en fortsatt fin höst!

Läs mer
5

Bra läge på kungsholmen

den 10 augusti 2020, , lindaaantonsson

Trevligt hotell med bra läge på Kungsholmen. Bra rum med mycket sköna sängar. Frukosten var bra även om den var lite mindre än vanligt, det fanns allt man ville ha. Det enda negativa var att det var g…

Trevligt hotell med bra läge på Kungsholmen. Bra rum med mycket sköna sängar. Frukosten var bra även om den var lite mindre än vanligt, det fanns allt man ville ha. Det enda negativa var att det var ganska trångt vid frukost vid 9-tiden, men det var även något som man informerats om innan. Vi satt dock u lobbyn och åt frukost och där var det mycket bättre.

Svar från ägaren

den 16 augusti 2020

Hej Linda, Tusen tack för att ni lämnar återkoppling på er vistelse. Det uppskattar vi enormt. Hoppas ni haft en bra vistelse och att vi får välkomna er åter inom en snar framtid. Ha en magisk dag! Vänliga hälsningar, Isabelle Holmquist Clarion Amaranten

Läs mer
2

Städning behövs

den 28 juli 2020, , 539danieln

Man får vad man betalar för. Tror att vi betalade 800-1000kr per natt för två vuxna två barn. Stort plus för priset! Dock delvis i coronatider vilket påverkat prissättningen. Hotellet ligger på perf…

Man får vad man betalar för. Tror att vi betalade 800-1000kr per natt för två vuxna två barn. Stort plus för priset! Dock delvis i coronatider vilket påverkat prissättningen. Hotellet ligger på perfekt plats i Stockholm, nära tunnelbana. Parkering i garage under hotellet ca 350kr/natt. Vi var där i mitten av juli och det var extremt lite folk i Stockholm varför det inte var något problem att hitta parkering på gatan i närheten. Hotellets personal var mycket hjälpsamma och trevliga. Bra service. Hotellet är rätt gammalt men har renoverats. Först fick vi ett rum på 3e våningen. Eftersom vi var två vuxna och två barn kändes det för litet varför vi kunde byta till ett större rum högst upp. Rummet var bra i storlek och man hade utsikt över takåsarna om man tycker om det. Finns däremot ingen ac på rummen vilket är ett stort minus. Fläkt fanns men det var väldigt varmt när vi var där. Det behövs nog en storstädning på alla rum. De rum vi bodde i var dammiga och väldigt ostädade. Vi fick extrastädning så det blev bättre men för att det ska vara fräscht så måste det till mer. Sängarnas madrasser hade en och annan stor fläck. Frukosten fungerade, hade huvuddelarna. För priset helt okay. Om jag hade betalat 2000kr per natt hade jag krävt mycket bättre frukost. Bra gym fanns på hotellet. Kändes väldigt nytt och fräscht. Sammanfattningsvis: Hotellet funkar men det måste vara rent. hotellpersonalen var mycket serviceinriktade så stort plus där.

Svar från ägaren

den 29 juli 2020

Hej Daniel Tack för att du tagit dig tid att svara på hur du haft det hos oss. Feedback är ovärderligt för oss. Vi vill alltid att våra gäster ska lämna oss med ett gott intryck och jag är ledsen att så inte var fallet denna gång. Jag tar din återkoppling på högsta allvar och kommer ta din feedback vidare till berörda avdelningar, så stort tack för du ville berätta för oss vad vi behöver arbeta på. Jag förstår att ni inte fick en jättebra upplevelse och jag hoppar innerligt vi får en ny chans att gottgöra er en annan gång. Om så är fallet, hör gärna av er till mig så ska jag slänga in en gratis uppgradering och se till så ni blir extra väl omhändertagna nästa gång. Har du mer värdefull feedback jag bör höra, så tveka inte att ringa, skriva eller höra av dig till mig. Hoppas vi hörs och ha en ljuvlig sommar och hemester. Varma hälsningar, Isabelle Holmquist Clarion Amaranten

Läs mer

Signa upp för nyhetsbrev - få upp till 25% rabatt!

Anmäl dig till våra nyhetsbrev och få ett välkomsterbjudande på upp till 25% rabatt

Nej tack!

Försök igen

Signa upp för nyhetsbrev - få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

2.564.403.001 28
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.