Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Clarion Hotel® Wisby Visby ,  Sverige

Se alla hotell i Visby, Sverige
  • Having a drink in the living room bar at Wisby Hotel in Visby

Clarion Hotel® Wisby

Visby,  Sverige

Clarion Hotel Wisby är ett hotell med unik historia och atmosfär, beläget innanför Visbys ringmur. Här finns 212 hotellrum, 8 mötesrum, festvåning, Selma City Spa, Kitchen & Table och Gotlands mest passionerade personal. Vi är ett kontantfritt hotell.

Clarion Hotel® Wisby 4,5 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4,5
1044 omdömen
5
Läge
4,5
Sovkvalitet
4,5
Service
4,5
Standard
4,5
Rum
4,5
Renlighet
3

Vägglöss

den 11 april 2019, Stockholm, Sverige, vivyll

Trevligt hotell med utmärkt läge. Fint rum. Dessvärre hittade jag vägglöss i både säng och toarulle (!). Personalen tog hand om mig och min chock på ett utmärkt sätt, gav mig nytt rum och satte alla m…

Trevligt hotell med utmärkt läge. Fint rum. Dessvärre hittade jag vägglöss i både säng och toarulle (!). Personalen tog hand om mig och min chock på ett utmärkt sätt, gav mig nytt rum och satte alla mina tillhörigheter i värmeskåp över natten. De tar problemet på största allvar och det är bra. Samtidigt hade jag varit glad över att inte tilldelas ett rum (327) som flera gånger behövt sanering - tydligen med otillräckligt resultat. Att jag hittade ohyra i toalettpappersrullen ser jag som en indikation på att problemet kan finnas även i förråd/städ/tvätt. Stackars Clarion, det är verkligen tråkigt och de gör säkert vad de kan. Och stackars mig som fortfarande har all min packning i frysboxen där hemma.

Svar från ägaren

den 16 april 2019

Tack för ditt generösa omdöme med tanke på det obehag du dessvärre fick vara med om. I en alltmer global värld så ökar också risken för denna envisa ohyra och vi gör allt vi kan för att försöka förhindra att någon skall behöva drabbas. Som du skriver hade detta rum råkat ut för ett angrepp tidigare och blivit sanerat och vi hade fått godkänt att faran var över. Vi har efter detta också vidtagit ytterligare åtgärder genom att anlita speciellt tränade hundar för att identifiera om det finns något ytterligare problem. Vi känner oss i och med detta säkra på att vi gjort allt vi kan och att våra gäster kan känna sig helt trygga med det. Vi hoppas att vi får chans att hälsa dig välkommen tillbaka och vi tackar för ditt trevliga bemötande i en mycket olycklig situation. Vänliga hälsningar, Cecilia Sahlin, VD

Läs mer
2

Trist hotel men centralt

den 7 april 2019, Stockholm, Sverige, jonaslemberg

Vårt betyg dras ner rejält på grund av att vi bokat enkelsängar i dubbelrum men fick dubbelsängar. Dessutom antog vi att spadelen skulle ingå i hotellpriset. Men ok. Vi kan betala för det. Men då vis…

Vårt betyg dras ner rejält på grund av att vi bokat enkelsängar i dubbelrum men fick dubbelsängar. Dessutom antog vi att spadelen skulle ingå i hotellpriset. Men ok. Vi kan betala för det. Men då visade det sig att på fredagen är spadelen fullbokad. På lördagen finns det endast tid mellan 17.30-20.00. Detta gör att vi inte kommer boka hotellet igen då vi under vår weekend inte kunde använda spadelen alls. På plussidan så är det en otroligt trevlig bar med kanonpersonal. Trevlig frukost och även där trevlig personal. Mycket trevlig städpersonal.

Svar från ägaren

den 8 april 2019

Tråkigt att höra att vi inte lyckats motsvara era förväntningar och jag hoppas att vi på plats lyckades lösa så att ni fick vad ni bokat! Vi har valt att ta en reducerad entré i spa för hotellets gäster för att i övrigt hålla ner priset. Tyvärr kan det dock emellanåt bli fullt, då det är ett litet spa med begränsade ytor. Vi hoppas givetvis att ni väljer att återkomma till oss och att det då blir med en bättre eftersmak! Vänligen, Lina Varga Hotel Manager

Läs mer
3

Clarion

den 5 mars 2019, , Jean-Philippe F

Fin bemötande fin inredning,fin frukost. Tyvärr var handfat trasig, sprucken och borde har byts ut för länge sen. Duschdraperiet fanns för att dusckabinen var också trasig. Gula fläckar på duntäcke sk…

Fin bemötande fin inredning,fin frukost. Tyvärr var handfat trasig, sprucken och borde har byts ut för länge sen. Duschdraperiet fanns för att dusckabinen var också trasig. Gula fläckar på duntäcke ska aldrig finnas i ett 4 stjärnigt hotell. Snålheten bedrar vissheten.

Svar från ägaren

den 5 mars 2019

Tack för din feedback, vi ska genast se över detta! /Lina Varga Hotel manager

Läs mer
4

Trevligt bemötande

den 4 mars 2019, Bålsta, Sverige, carina_peter

Det är andra gången jag är på detta hotell. Ett mysigt hotell nära till allt i Visby. Vi blir bemötta på bästa sätt. Loungen är mysig o i vinterträdgården ännu mysigare där man kan sitta själv, utan a…

Det är andra gången jag är på detta hotell. Ett mysigt hotell nära till allt i Visby. Vi blir bemötta på bästa sätt. Loungen är mysig o i vinterträdgården ännu mysigare där man kan sitta själv, utan att känna sig ensam eller med härliga väninnor, som jag gjorde. Vi fick ett mindre rum men som räckte till 2 personer. Det större rummet skulle vi ha en extra säng. Den fick plats mer än väl. (Förra gången sov jag i den nya delen o denna gång i den gamla. Visst var rummen fräschare i nya, såklart). Vårt badkar var lite vingligt. Sorry jag glömde säga till när vi checkade ut. (Rum 318 eller 19) Det jag saknade var Body Cream, annars var jag nöjd. Frukost bra men kanske lite för mycket gäster kontra personal som kunde plocka undan o fylla på. Vi besökte Spaavdelningen. Där finns en vacker pool o massagerum, SPA relax. Vi tyckte det var lite för kallt på hela avdelningen. Dusch o ombytesrum lite för trånga med endast två duschar. En mycket trevlig personal o vår vän var mycket nöjd med massagen. Vi åt på hotellets restaurang. Vi blev toppen nöjda med både mat o service!! Vi tackar all trevlig personal på både hotell o restaurang. Vi återkommer!

Svar från ägaren

den 5 mars 2019

Så trevligt att höra att ni är nöjda med er vistelse! Ni är varmt välkomna tillbaka! /Lina Varga Hotel Manager

Läs mer
3

Vad har hänt?

den 23 februari 2019, Stockholm, Sverige, jonkenmajer1

Frukosten brukade vara ert landmärke.. nu var brödet inte färskt (frallorna) baconet inte alla gott.. bra en sorts morgonjuice. Lakanen var gamla och solblekt. Sen kan jag tycka att poolen ska vara…

Frukosten brukade vara ert landmärke.. nu var brödet inte färskt (frallorna) baconet inte alla gott.. bra en sorts morgonjuice. Lakanen var gamla och solblekt. Sen kan jag tycka att poolen ska vara gratis för hotellgäster.

Svar från ägaren

den 25 februari 2019

Tråkigt att höra att ni inte är helt nöjda med er vistelse. Angående frukosten skickar jag er feedback vidare! Anledningen till att vi tar en reducerad entré till spa för hotellets gäster är helt enkelt att vi vill hålla ned kostnaden på själva rummet och de som vill nyttja vårt spa betalar till den slanten. Vi önskar er varmt välkomna tillbaka! Hälsningar, Lina Varga Hotel Manager

Läs mer

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%

Inte medlem? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och ta emot vårt välkomsterbjudande på upp till 25% rabatt

Nej tack!

Försök igen

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%
Tack för att du anmälde dig!

Du får snart ett e-postmeddelande med bra erbjudanden

2.562.364.000 24
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.