Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Clarion Hotel® Wisby Visby ,  Sverige

Se alla hotell i Visby, Sverige

Clarion Hotel® Wisby

Visby,  Sverige

Clarion Hotel Wisby är ett hotell med unik historia och atmosfär, beläget innanför Visbys ringmur. Här finns 212 hotellrum, 8 mötesrum, festvåning, Selma City Spa, Kitchen & Table och Gotlands mest passionerade personal. Vi är ett kontantfritt hotell.

Clarion Hotel® Wisby 4,5 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4,5
1114 omdömen
5
Läge
4,5
Sovkvalitet
4,5
Service
4,5
Standard
4,5
Rum
4,5
Renlighet
4

Trevligt hotell mitt i Visby

den 18 januari 2020, Hedemora, Sverige, galderama

Supertrevligt hotell mitt i Visby. Klassiskt och stilfullt inrett. Bra frukost, mysig lobby, fin restaurang och fina rum med tv, minibar, safebox, Wifi, strykjärn. Parkering finns att hyra. Rekommende…

Supertrevligt hotell mitt i Visby. Klassiskt och stilfullt inrett. Bra frukost, mysig lobby, fin restaurang och fina rum med tv, minibar, safebox, Wifi, strykjärn. Parkering finns att hyra. Rekommenderas varmt.
Läs mer
2

Stor besvikelse

den 17 januari 2020, , KATTLEYA75

Bodde en natt på detta hotell under en tjänsteresa till Visby. Utifrån bilder på hemsidan och första intrycket i lobby var mina förväntningar höga. Tyvärr var rummet under all kritik. Slitet, gammalt,…

Bodde en natt på detta hotell under en tjänsteresa till Visby. Utifrån bilder på hemsidan och första intrycket i lobby var mina förväntningar höga. Tyvärr var rummet under all kritik. Slitet, gammalt, trasiga lampor och i stort behov av uppdatering. Och just detta rum (plus min kollegas som fick motsvarande standard) finns inte med på bild på hotellets hemsida. Trots att hotellet var allt annat än fullbokat (mitten av januari) blev vi placerade i dessa "b" rum. Det finns ju rum med betydligt högre standard som bara står tomma. Varför kan hotellet inte tänka tanken att försöka överträffa gästers förväntan och uppgradera om den möjligheten finns. Sedan borde de verkligen lägga ut bilder på hemsidan som gör att den som bokar vet vad de har att förvänta sig.

Svar från ägaren

den 19 januari 2020

Hej, Tusen tack för att du tagit dig tid till att skriva om din upplevelse hos oss. Jag beklagar att ni inte är helt nöjda med er vistelse och undrar om ni tog upp detta med receptionen på plats? Vi kan glädjande meddela att delar av hotellet står inför en renovering som kommer startas inom kort! Återkom gärna så berättar jag mer om detta. Vi jobbar varje dag med att förbättra oss och dina synpunkter är ovärderliga för oss i det arbetet. Tack för att du tog dig tid att skriva ett par rader till oss. Jag skulle gärna vilja ha lite mer information kring er vistelse och skulle verkligen uppskatta om du har möjlighet att ta kontakt med mig. Hoppas vi får välkomna dig snart igen! Varma hälsningar, Viktoria Andersson Hotelldirektör

Läs mer
4

Selma City Spa

den 5 januari 2020, Skövde, Sverige, Q319RTlindas

Besökte spa:t i några timmar i samband med vistelse i Visby. Bra bemötande & service, man får handduk och badrock vid ankomst. En mysig lugn oas med en gemensam pool och bastu i båda omklädningsrumme…

Besökte spa:t i några timmar i samband med vistelse i Visby. Bra bemötande & service, man får handduk och badrock vid ankomst. En mysig lugn oas med en gemensam pool och bastu i båda omklädningsrummen, bastun på damernas sida var iallafall väldigt bra! Där finns även schampo, balsam, body lotion osv att låna. Ett litet lounge-område där det bjöds på vatten/te och frukt. Åt även deras vegetariska wrap de hade på menyn, mycket gott! Vattnet i poolen kunde varit lite varmare, det är väl det enda jag har att ”klaga” på.

Svar från ägaren

den 19 januari 2020

Tusen tack för fin review - varmt välkommen tillbaka till oss!

Läs mer
2

Slitet stadshotell

den 2 januari 2020, Stockholm, Sverige, Magnus N

Hotel som vi bott på många gånger under åren, allt är som det alltid varit, dvs som om tiden stått stilla både med standard, underhåll och utveckling! Hotellet är i stort behov av renovering, verkar i…

Hotel som vi bott på många gånger under åren, allt är som det alltid varit, dvs som om tiden stått stilla både med standard, underhåll och utveckling! Hotellet är i stort behov av renovering, verkar inte vara uppdaterat på alla åren och känslan är starkt 90- tal med det mesta i behov av uppdatering! Frukost standard-mässing och utan finess/ trivsel. Kommer nog inte att komma tillbaka mer!

Svar från ägaren

den 19 januari 2020

Hej, Tusen tack för att du tagit dig tid till att skriva om din upplevelse hos oss. Vad kul att höra att ni är återkommande gäster till hotellet. Vi kan glädjande meddela att delar av hotellet står inför en renovering som kommer startas inom kort! Återkom gärna så berättar jag mer om detta. Vi jobbar varje dag med att förbättra oss och dina synpunkter är ovärderliga för oss i det arbetet. Tack för att du tog dig tid att skriva ett par rader till oss. Hoppas vi får välkomna dig snart igen! Varma hälsningar, Viktoria Andersson Hotelldirektör

Läs mer
2

Trött och stökigt hotell

den 30 december 2019, Stockholms län, Sverige, ilovenoodles

+ Härliga produkter från Rituals på rummet. + Trevligt lounge utrymme i lobbyn. - Riktigt trist frukost som inte alls motsvarar standarden på ett 4-stjärnigt hotell. Stökigt, trångt, kladdigt på uppl…

+ Härliga produkter från Rituals på rummet. + Trevligt lounge utrymme i lobbyn. - Riktigt trist frukost som inte alls motsvarar standarden på ett 4-stjärnigt hotell. Stökigt, trångt, kladdigt på uppläggningsfaten. Tråkig jos från typ ”josmaskin” och lika tråkigt bröd. Provade kotlettrad som pålägg, men den luktade surt så den lämnades. På hotell av den här standarden förväntar jag mig åtminstone jos som känns färskpressad och bröd med färg, smak och fin skorpa. - Belysningen i rummets badrum behöver bli bättre. Som det är nu går det inte att göra iordning sig i vettigt ljus. Otroligt irriterande. - Flera hål i badrummets väggar som behöver silikonas igen. - Trött och långsam service i baren i lobbyn. Vi väntade närmare en halvtimme på vår beställning. Inte okej. Vi bodde här för fem år sedan och intrycket var inte alls detsamma då. Nu känns det som att hotellet verkligen skulle behöva steppa upp, för det här var ingen särskilt positiv upplevelse.

Svar från ägaren

den 19 januari 2020

Hej, Tusen tack för att du tagit dig tid till att skriva om din upplevelse hos oss. Vad kul att höra att du uppskattade Ritualspeodukterna i badrummet och vår vackra lobby & reception med anor från 1200-talet. Å andra sidan är jag ledsen att vi inte levt upp till förväntningarna vad gäller frukostutbudet. Jag ska ta detta vidare till Food & Beverage teamet centralt som sätter utbudet för samtliga Clarionhotell i Norden. Vad gäller rumsstandarden så beklagar jag de fel du beskriver, så ska det såklart inte vara. Kommer ta detta vidare till vår faatighetschef. Vi kan glädjande meddela att delar av hotellet står inför en renovering som kommer startas inom kort. Vi jobbar varje dag med att förbättra oss och dina synpunkter är ovärderliga för oss i det arbetet. Tack för att du tog dig tid att skriva ett par rader till oss. Hoppas vi får välkomna dig snart igen! Varma hälsningar, Viktoria Andersson Hotelldirektör

Läs mer

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%

Inte medlem? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och ta emot vårt välkomsterbjudande på upp till 25% rabatt

Nej tack!

Försök igen

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%
Tack för att du anmälde dig!

Du får snart ett e-postmeddelande med bra erbjudanden

2.564.384.002 23
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.