Gå till huvudsida
Stäng

Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Uppgradera till nyare version Visa inte detta meddelande igen

OMDÖMEN


Genomsnittligt besöksbetyg,

baserat på 158 gästomdömen.

3,5

60% gäster rekommenderade detta hotell.
4,5
Läge
4
Rum
3,5
Service
3,5
Standard
4
Renlighet

3

Ski resort in Norefjell

den 26 februari 2014, Gothenburg, Sweden, Thommyh

Vi tillbringade en kort vecka, 5 dagar, på Quality Spa & Resort Norefjell som en alpin skidåkning semester. Hotellet är verkligen trevligt och frukosten är fantastisk. Men vi åkte till Norefjell för ...

Vi tillbringade en kort vecka, 5 dagar, på Quality Spa & Resort Norefjell som en alpin skidåkning semester. Hotellet är verkligen trevligt och frukosten är fantastisk. Men vi åkte till Norefjell för skidåkningen och tyvärr var vädret inte på vår andra. Hotellet ligger för långt bort från skidområdet. Ja, det finns 3 backar nära hotellet, men dessa är avklarade på mindre än en halv dag. Det huvudsakliga skidområdet ligger på andra sidan fjället och transportleden stängd på grund av dimma, snö och dåligt väder så är Norefjell inte vad jag kan rekommendera någon. Norefjell höll de olympiska spelen 1952 och backarna är från den tiden, det finns en eller kanske två backar som är OK, men jag skulle rekommendera Hafjell och Kvitfjell helst över Norefjell för skidåkning ändamål.

Owner response

den 13 mars 2014

Tusen takk for din tilbakemelding i forbindelse med deres opphold ved Quality Spa & Resort Norefjell. Værforholdene er dessverre utenfor vår kotroll, men vi har full forståelse for at det er kjedelig når transporten over til ski annlegget på andre siden stenges. Det går imidlertidig busser med jevne mellomrom fra det andre ski området slik at man har mulighet til å benytte dette når transport heiser stenges pga dårlige værforhold. Vi ønsker dere velkommen tilbake til Norefjell! Mvh, Team Norefjell

Läs mer Stäng

4

Underbart hotell

den 15 juli 2013, Sweden, S_like2travel

Köpte två nätters vistelse via en deal, och förväntade mig egentligen inte så mycket. Men redan efter första intrycket var jag helt såld - omgivningen är så vacker, även nu under lågsäsong, och ...

Köpte två nätters vistelse via en deal, och förväntade mig egentligen inte så mycket. Men redan efter första intrycket var jag helt såld - omgivningen är så vacker, även nu under lågsäsong, och hotellet ser så magnifikt ut. Receptionen/loungen är helt underbar, modern men ändå mysigt. Personalen i receptionen var mycket hjälpsam, jag saknade dock informationsblad om hur man ska gå tillväga när man ska bada/eller gå på spa och om de olika aktiviteterna (det finns olika tavlor som angav detta, men även där var det lite information om kostnader och hur man går tillväga). Jag ringde även till receptionen under kvällstid, och då var det ingen som svarade den första gången, så det drar ner på betyget. Rummet var i form av en svit, två rums lägenhet med badkar i master bedroom, kök (mycket välutrustat och fräscht). Välplanerat. Dock upptäckte jag inte tvättmaskin och torkskåp förrän sista dagen. Rumstädningen var ok, diskning och utplock av skräp, lite slarvig bäddning. Generösa med handdukar. Lite oacceptabelt att det var lite dammigt i hela sviten trots städning. Badområdet är inte stort men det fyller sin funktion, poolen lagom uppvärmd och två stycken jacuzzis till förfogande. Mina småbarn älskade det! Fina duschar, fräscha lokaler. Samma sak gäller spa-området, tyvärr var utomhuspoolerna stängda för renovering, men själva området var litet men väldigt fint och välplanerat. Litet minus att fotsaltet var slut då jag var där och ingen personal fanns tillgänglig. Frukost, helt ok, bra utbud på både varm och kall mat. Minus för att de var lite dåliga på att fylla på buffen då det nästan var slut. Bra service annars. Middagen i restaurangen - jättebra. God mat, trevlig personal. Det fanns bara två rätter att välja för barnen men å andra sidan hade de ett lekrum där de kunde vara om de blev för rastlösa, eller om de ville hämta glass från den fina glass-buffén. Pizzerian - Goda pizzor. Kanoter - fanns att låna, vilket var ett stort plus! Den lilla dammen är lite för liten, men det räckte för oss. "stranden" - väldigt liten. Vi var inte där så mycket då det var för kallt för utomhus bad. Övrigt - om ni stannar där i flera dagar, köp med er livsmedel från Noresund innan ni åker till hotellet eftersom det kostar 50nkr för vägbom uppför berget. Bra med parkering annars (inomhus).
Läs mer Stäng

5

Excellent hotel

den 9 april 2014, Oslo, Norge, Anne H

I had an amazing time staying at this hotel a weekend in march. The hotel is beautiful in it self and the location great. We were a group of friends staying there and had a blast. The ski slopes ...

I had an amazing time staying at this hotel a weekend in march. The hotel is beautiful in it self and the location great. We were a group of friends staying there and had a blast. The ski slopes are great, and they offer a lot of other outdoor activities, competitions etc. which are really fun. The food at the restaurant is amazing and the bar was also great; good music, friendly staff and lots of people. I have to say that one of my favorite parts of the hotel is their SPA - amazing! Lots of different pools inside, and outside there were several jacuzzis - which were especially beautiful during winter and in between all the snow. They lit a fireplace just beside and the atmosphere was just perfect! I'd love to go back again soon!

Owner response

den 14 april 2014

Thank you so much for taking the time to review your stay with us at Quality Spa & Resort Norefjell. We are pleased to hear that you enjoyed your stay with us. We hope to see you back with us in the near future. Kind Regards, Team Norefjell

Läs mer Stäng

2

Norwegian hospitality fails.... again

den 3 april 2014, Dubai, Förenade Arabemiraten, claire c

My Norwegian husband brought me to this resort for one night and two days of skiing, as its in relative close proximity to Oslo. We have lived in Dubai for the last 12 years and we travel for a ...

My Norwegian husband brought me to this resort for one night and two days of skiing, as its in relative close proximity to Oslo. We have lived in Dubai for the last 12 years and we travel for a living, so we both have years of experience from hotels around the world. The lobby area is very nice and trendy, although the climbing wall seems a bit misplaced. Nice furniture and atmosphere around the lobby bar and fireplace. First disappointment, was that we were informed as we arrived at noon, that check in wasn't available until 4pm!! This is unheard of anywhere else in the world and very inconvenient, as we wanted to change into our skiing gear and hit the slopes. Even though the hotel wasn't even half full, they were unable and unwilling to let us access our room until their stipulated time of 4pm. When we eventually did get checked in, we realise that the rooms are very small. We both said it feels like the size of a cruise ship cabin. I was expecting a phone call, but quickly realised the in room phone was not working. There is no minibar in the room, no water kettle and to our shock we realised there were blood stains on the bed sheets. After a day of skiing, we wanted to spend some money in their bar, but was told it was closed as it was hired by private event. To completely shut your own guests out of a bar doesn't make you feel very valued. Fine, if somebody wants to hire the bar for a private event, corner a section off for them...but treat your other guests as they are equally important. The breakfast they serve is ok, but I've never been served scrambled eggs made of powder from a hotel that has any form of good reputation... Overall, it was disappointing for a reasonably expensive hotel that has good potential, but falls very short on human skills, training of their employees and general management. As we were checking out, at 11 am I might add, we asked to speak to the General Manager or someone in the hotel Management, but no one was available, except the most senior staff from reception. He was a nice young Swede who was very receptive and took notes of my feedback. Hotels and hospitality in Norway in general, has a very long way to go, to be anywhere close to an international level, and to be honest I don't think they will ever get there. I would be happy to be proven wrong though.

Owner response

den 14 april 2014

Thank you for taking the time to review our resort. We are sorry that your stay with us did not meet your expectations. Regarding reservation of the bar for groups this is not a common procedure and we do understand your frustration on this matter. The bar is mostly open for all guests and we also offer bar service in our lobby bar. Check in time is at 16.00 but we do offer possibilities for changing rooms and opportunities to leave luggage at storage so that guests can enjoy our facilities. We hope to welcome you back to our hotel in the future and that we will exceed your expectations during your next stay with us. Kind regards, Team Norefjell

Läs mer Stäng

3

Dark rooms and non-Scandinavian speaking waiters

den 31 mars 2014, Oslo, Norway, Jorbje

If your first language is Norwegian, Danish or Swedish, you would expect to speak that in Norway, but not here. All our waiters could only speak English. The sleeping rooms are very dark. Difficult ...

If your first language is Norwegian, Danish or Swedish, you would expect to speak that in Norway, but not here. All our waiters could only speak English. The sleeping rooms are very dark. Difficult to find things in my suitcase. Light in bathroom are placed in such a way it is difficult to shave (or put on make up) becaus of dark harsh shadows in your face. Very good food, comfortable beds, nice restaurants. Some chairs there were about to fall apart.
Läs mer Stäng

1.913.149.030 21