Denna webbplats är designad för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till en nyare version.

Quality Hotel™ Globe Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Quality Hotel™ Globe

Stockholm,  Sverige

Välkommen till Quality Hotel Globe, vägg i vägg med Avicii Arena och Tele2 Arena. Som ett av Stockholms största hotell erbjuder vi ett perfekt läge för konferenser och event men även för dig som vill bo bekvämt för att uppleva det bästa av huvudstaden.

Quality Hotel™ Globe 4 5
Omdöme från TripAdvisor  
Sustainability rating
8,9
av 10
Sustainability rating

Detta är vårt eget hållbarhetsbetyg som reflekterar hur varje hotell presterar inom flera olika hållbarhetsområden. Betyget är ett snitt av de senaste 7 dagarna.

8,9
av 10
Betyg för Quality Hotel™ Globe

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Betyget baseras på hur hotellet över tid svarar upp mot sina mål att minska miljöpåverkan inom områdena energi, vatten, avfall, matavfall, kemikalier, textiltvätt och klimatutsläpp.

Urval av mål inom Strawberry
Klimatneutralitet till 2030

Vårt mål är att bli klimatneutrala i vår egen verksamhet till 2030, och samtidigt halvera utsläppen i våra leveranskedjor.

Mindre matsvinn till 2030

Vi arbetar hårt och aktivt för att reducera matsvinnet i vår verksamhet med 50% till 2030.

Omdöme från TripAdvisor

4
2550 omdömen
4
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
4
Standard
4
Rum
4,5
Renlighet
5

Köfri frukost!

den 23 mars 2024, Habo, Sverige, alenna857400

Frukostbuffén var uppdukad med samma utbud på flera bord dvs inga köer till något. Perfekt! Rummet var lite kul med en trapp från "hallen" till en nedsänkt sovdel. Sängarna var väldigt breda och sköna…

Frukostbuffén var uppdukad med samma utbud på flera bord dvs inga köer till något. Perfekt! Rummet var lite kul med en trapp från "hallen" till en nedsänkt sovdel. Sängarna var väldigt breda och sköna.

Svar från ägaren

den 4 april 2024

Hej Alenna! Tack så mycket för din recension! Vi är så glada att höra att du uppskattade frukostbuffén och att det gick så smidigt, samt att du uppskattade våra sköna sängar! Vi hoppas att vi får det stora nöjet att välkomna dig tillbaka till oss snart igen! Bästa hälsningar, Jenny 
 Marknadskoordinator

Läs mer
5

Lika bra varje gång

den 22 mars 2024, Höganäs, Sverige, tobiaswendrup

Bra standard, god service, suverän frukost (väldigt bra veganska alternativ), skön säng och ett riktigt bra gym. Toppen på alla sätt. Gillar också de generösa sällskapsytorna med både pingisbord och s…

Bra standard, god service, suverän frukost (väldigt bra veganska alternativ), skön säng och ett riktigt bra gym. Toppen på alla sätt. Gillar också de generösa sällskapsytorna med både pingisbord och shuffle board.

Svar från ägaren

den 4 april 2024

Hej Tobias! Tusen tack för din fantastiska recension! Vi är så glada att höra att du uppskattar vår goda service, de suveräna frukostalternativen (särskilt de veganska), bekväma sängar och vårt grymma gym! Det gläder oss att höra att du hade en toppenupplevelse och vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka för fler minnesvärda stunder hos oss! Bästa hälsningar, Jenny Marknadskoordinator

Läs mer
5

Bästa hotellet

den 19 mars 2024, Gagnef, Sverige, Voyager25386863066

Fantastisk personal, underbar frukost. Man känner sig sedd och de gör allt för att man ska få en fantastisk upplevelse. Vår känsla när vi kommer till hotellet är som ett hem hemifrån fast med mycket b…

Fantastisk personal, underbar frukost. Man känner sig sedd och de gör allt för att man ska få en fantastisk upplevelse. Vår känsla när vi kommer till hotellet är som ett hem hemifrån fast med mycket bättre frukost!

Svar från ägaren

den 4 april 2024

Hej, Tack så hjärtligt för ditt fina betyg till oss. Vad roligt att du haft en sådan bra vistelse och att du kände dig välkommen och sedd av kollegorna i huset. Hoppas vi får träffa dig väldigt snart igen. Välkommen åter! Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
5

Perfekt läge, mycket nöjd

den 6 mars 2024, , Campingtrosa

Perfekt för konserter, ligger nära till allt och även till shopping. Bra service , fina rum och bekväma sängar. Lite slitet och ganska dyrt men jag är ändå nöjd , kommer absolut boka igen om jag ska…

Perfekt för konserter, ligger nära till allt och även till shopping. Bra service , fina rum och bekväma sängar. Lite slitet och ganska dyrt men jag är ändå nöjd , kommer absolut boka igen om jag ska på konsert

Svar från ägaren

den 11 mars 2024

Hej! Tack så mycket för din recension! Vad härligt att höra att du uppskattade vårt läge och att du är nöjd med din vistelse hos oss under din konsert! Vi blir otroligt glada över att vi kunde erbjuda dig bra service och att rummet och sängarna var bekväma! Vi ser fram emot att välkomna dig tillbaka igen för ännu en minnesvärd vistelse hos oss! Önskar dig en fin dag!

 Bästa hälsningar, Jenny Marknadskoordinator

Läs mer
1

Hemskt

den 6 februari 2024, Borås, Sverige, Peter A

Bokat fint superior och rummet var fullt med glitter på golvet och fläckar på golvet runt toalettstolen. Varit fest i helgen för det var skitigt med konfetti o ballonger i hallen. Fick byta rum och d…

Bokat fint superior och rummet var fullt med glitter på golvet och fläckar på golvet runt toalettstolen. Varit fest i helgen för det var skitigt med konfetti o ballonger i hallen. Fick byta rum och det var ännu värre. Ännu värre fläckar på golv o lakan. Fick byta till tredje rum och det var också fläckar på bord o golv men orkade inte klaga så sov med kläderna på o sen checkade ut på morgonen och tog in på annat hotell resten av veckan. Hela lakan har dom heller inte här. I alla tre rummen körde man med smålakan omlott så tur man var själv här…….. Nån kompensation blev det inte, nej nej. Fick betala för en natt och ingen förståelse för jag fick lägga 45 minuter sent på kvällen att springa mellan våning 4-5 som är rätt långt bort till receptionen. Så fruktansvärt dåligt och som platinum och har 120-130 nätter på hotell har jag aldrig haft det värre och sämre service!

Svar från ägaren

den 8 februari 2024

Hej Peter, Jag blir djupt ledsna över att höra om din besvikelse under din vistelse hos oss. Det är mycket beklagligt att de tilldelade rummen inte uppfyllde den standard som sig bör och att din upplevelse blev negativt påverkad av detta. Vi tar dina kommentarer på allvar och har omedelbart sett över våra städrutiner för att säkerställa att alla våra rum möter de höga krav på renlighet som vi och våra gäster förväntar sig. Dessutom vill vi uppriktigt be om ursäkt för det besvär som situationen med rummen orsakade, och för att vi inte kunde erbjuda en tillfredsställande lösning på plats. Som en uppskattad platinumgäst och en erfaren hotellgäst är din feedback oerhört värdefull för oss och vi skulle vilja diskutera hur vi kan kompensera dig på ett rättvist sätt. Vänligen kontakta oss direkt så vi kan adressera dina bekymmer personligen. Vi finns på info.globe@strawberry.se Tack för att du tog dig tid att dela med dig av din upplevelse, och vi hoppas på möjligheten att återställa ditt förtroende för oss om möjligt. Vänliga hälsningar Nadia

Läs mer

Få upp till 25% rabatt!

Nej tack!

Försök igen

Få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

3.2.8.003 27
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Välj rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskod

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Your session will be ended

Please note that changing language will end this session. You will be logged out and all ongoing tasks will be lost.