Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

OMDÖMEN


Genomsnittligt besöksbetyg

baserat på 78 gästomdömen.

3,5

47% gäster rekommenderade detta hotell.
4
Läge
3,5
Sovkvalitet
4
Service
3
Standard
3
Rum
4
Renlighet

5

Jobb

den 9 januari 2015, Överhörnäs, Sverige, 237lenah

Ett trevligt hotell med mycket serviceinriktad personal. Frukosten utmärkt och miljön stämningsfull. Sköna sängar. Rummen välstädade och tysta. Hittar inget att klaga på. Jo... Svårt att hitta parkeri...

Ett trevligt hotell med mycket serviceinriktad personal. Frukosten utmärkt och miljön stämningsfull. Sköna sängar. Rummen välstädade och tysta. Hittar inget att klaga på. Jo... Svårt att hitta parkering då man kommer sent.

Svar från ägaren

den 9 april 2015

Kjære gjest, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding etter opphold hos oss, slikt gleder oss å høre. For anbefaling om bra parkeringsplasser i nærheten av hotellet, spør gjerne våre resepsjonister, som vil vise deg hvor du enklest kan parkere. Vi ønsker deg hjertelig velkommen tilbake til Steinkjer og vårt hotell.

Läs mer Stäng

2

Slitet 50-talshotell

den 26 oktober 2014, , alspg

Vid ankomst såg hotellet ok ut, receptionen liten men ändock acceptabel. Redan vid hissfärden upp till rummet kändes det att hotellet var gammalt. Rummet var ingen höjdare, mörkt och murrigt med en ...

Vid ankomst såg hotellet ok ut, receptionen liten men ändock acceptabel. Redan vid hissfärden upp till rummet kändes det att hotellet var gammalt. Rummet var ingen höjdare, mörkt och murrigt med en inte allt för ren heltäckningsmatta. Det som var värst var att det var helvetiskt varmt,kvavt och luften stod helt stilla, vi hade oturen att besöka detta hotell i juli. Efter mycket letande efter en ventil, fläkt eller efter annan anordning som kunde kallas för ventilation gav vi upp och kontaktade receptionen. Beskedet vi fick var att hoteller var byggt 1949 och då var det inte aktuellt med vare sig ventilation eller AC!!!!! Efter en milt sagt "het natt" med vidöppna fönster och ett par kalla duschar var vi helt uttröttade. Övriga i sällskapet hade haft samma problem och några hade släpat ner madrassen på golvet nedanför fönstret för att kanske få någon ev. pust av luft. På morgonen påpekade vi detta problem och fick då till svars att kanske vi med stor tur kunde få en bordsfläkt men inte något de kunde lova. Vi blev "utvalda" att få låna en fläkt så den natten låg vi i full storm men någon timme slumrade vi i alla fall till. Badrummet var renoverat på senare år så det kan vi inte klaga på. Det som hjälpte upp denna hotellvistelse var den utsökta frukosten där allt fanns mer än vad man är van att få på andra hotell. Enligt uppgift i receptionen var det gratis wi-fi på hela hotellet och vi fick ett lösenord för att logga in, ändå var det debiterat på telefonräkningen när vi kom hem att vi använt internet under vår vistelse där. Mitt omdöme är, vill man uppleva tidigt 50-tal med vad det innebär kan jag rekommendera en vistelse på detta hotell.

Svar från ägaren

den 30 oktober 2014

Kjære gjest, Takk for at du har delt din oppfatning av Quality Hotel Grand med andre reisende. Vi setter pris på bidraget ditt, og er glad for å lese at vår populære frokostbuffet og baderommet innfridde forventningene. Sommeren 2014 var rekordvarm på Steinkjer, og byens elektrobutikker ble raskt utsolgt for bordvifter, både store og små. Vi kjøpte imidlertid alle vi kunne få tak i, for utlån til våre gjester i sommervarmen. Allikevel var det nok noen gjester som opplevde at natten på hotellet ble i overkant varm, da vi ikke har AC, i likhet med de fleste andre norske hoteller. Når det gjelder selve hotellrommet, så har mange ulike romtyper, noen store, noen små, noen eldre, men også mange nye rom. Senest vinteren 2013 renoverte vi en hel fløy/etasje med nye hotellrom, og i disse dager er vi i gang med ytterligere renovering av en annen romfløy. Spør gjerne etter et av disse rommene ved neste anledning, så får du se hvor fint det ble der. Vi håper vi får ønske dere velkommen tilbake en annen gang.

Läs mer Stäng

2

Förväntningarna tillsvarar inte det du får!

den 27 april 2013, Borgafjäll, Sverige, Saijva

Hotellet ser bra ut i lobbyn o restaurangen är jättebra, dock slitet intryck. Frukosten var fantastisk, över all förväntan! Där fanns verkligen allt! Konstigt bara att man måste snava över en upphöjni...

Hotellet ser bra ut i lobbyn o restaurangen är jättebra, dock slitet intryck. Frukosten var fantastisk, över all förväntan! Där fanns verkligen allt! Konstigt bara att man måste snava över en upphöjning mitt i matsalen varje gång man ska hämta bröd o smör. Matsalspersonalen var trevliga o effektiva. Incheckning gick ok, där man fick känslan av att damen bak disken verkligen fick anstränga sig för att få fram ett leende. Vid utcheckning stod man där totalt ignorerad av mannen som helst fipplade m mobilen o svarade i den istället för att checka ut oss. Inget leende, inget hej då, nada! Själva rummen var gräsliga! Hemska psykedeliska färger på gardiner o sängöverkast. En smutsig heltäckningsmatta på golvet. Hade du turen m dig kunde du fått rummet m den rosa telefonen... Man fick inte vara dårlig till bens för dörren in till badrummet hade en 20cm hög tröskel, som man snavade i hela tiden! Jag hittade långa mörka hårstrån i duschen, på duschförhänget och hör o häpna, på min "nya" handduk! Usch! Att ta en dusch på kvällen blev omöjligt för det fanns bara kallvatten, jag spolade säkert i 5 minuter! Så ingen dusch, men d var lika bra för tvåldispenseren var totalt rensad för nåt som kunde liknas vid flytande tvål... Mitt rum var väldigt kallt, medans mitt resefölge fick rummet där man tydligen ska få uppleva tropikerna. Hon hade fått igång elementet, men se där, det gick inte att stänga av sedan så det stod o gassade hela natten på fullt! Därför tordes hon inte dra för gardinerna då hon var rädd d skulle börja brinna, o därför förblev hon klarvaken genom natten- m öppet fönster, temp på +42 därinne o inga gardiner för. Ja, vad säger man? Jag säger så här: Aldrig mera att jag kommer bo där om det inte görs om!! Tack o adjöss!

Svar från ägaren

den 17 juni 2013

Takk for tilbakemelding etter opphold ved vårt hotell! Bra restaurant, en god frokost med godt utvalg og sentral beliggenhet er fordeler som mange gjester snakker om etter et besøk hos oss, og det gleder meg at du også har lagt merke til dette. Hotellet har flere ulike romkategorier, også noen få av eldre type. Vi har imidlertid også renovert en hel del rom og fellesarealer i løpet av de siste årene. Blant annet har vi senest i januar i år totalrenovert hotellrommene i en hel fløy/etasje. Spør gjerne etter et av disse rommene ved neste besøk, så får du se hvor fint det ble der. Vi håper å få anledning til å ønske deg velkommen tilbake igjen ved en senere anledning.

Läs mer Stäng

5

English visitor

den 28 maj 2015, Durham, Storbritannien, kathleena547

I found the hotel comfortable and the staff happy to accommodate any problems. I found it most helpful that their command of the English language was excellent. The breakfast covered all requirements...

I found the hotel comfortable and the staff happy to accommodate any problems. I found it most helpful that their command of the English language was excellent. The breakfast covered all requirements with a good vegetarian selection. Easy to get to from the train station, which makes it a little noisy at night. I will certainly be visiting again.
Läs mer Stäng

4

Ok rooms, great chef

den 8 april 2015, Trondheim, Norge, Huckert H

Stayed just the one night, in a room that was adequate, nothing fancy. The food, however, was great! We had dinner here as we were recommended to try it, and they serve amazing meals focused on loca...

Stayed just the one night, in a room that was adequate, nothing fancy. The food, however, was great! We had dinner here as we were recommended to try it, and they serve amazing meals focused on local produce, both fish and meat, with local beer to go with it. Breakfast(included) was also good, and local food was also represented here.

Svar från ägaren

den 9 april 2015

Dear guest, We appreciate that you have taken the time to write, and we are delighted that you had a nice stay at our hotel. Thanks also for the great feedback for the restaurant, food and breakfast. We look forward to welcoming you back another time.

Läs mer Stäng

2.200.163.775 25

Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg in den här för att göra en sökning. Vill du boka med företagsavtal eller bonuspoäng: Logga in på Min sida.

Bokningskod måste anges

Bokningskoden är tillagd

Bokningskoden är tillagd.

OK