MenyStäng
Nytt, smart & snyggt

Hotellyx varje dag - nu kan du prenumerera på hotelltjänster

Publicerad 15 januari 2020 | Senast uppdaterad 11 november 2020

För ett tag sedan ställde vi oss frågan: hur kan vi skapa hotellmagi för våra gäster varje dag? Även de dagar de inte bor hos oss? Det var så de första idéerna kläcktes, som tillslut blev projektet “Hotellkänslan”. Läs om hur vi levererar hotellyx och service hem till dig!

Hotellkänslan

Föreställ dig att krypa ner i nymanglade vita lakan i ett varmt och mysigt rum där alla detaljerna känns helt rätt. Att stiga in i ett skinande rent badrum med perfekt vikta vita handdukar på badkarskanten. Tänk dig att efter duschen få använda exklusiva och väldoftande produkter, ta på dig en mjuk badrock med vetenskapen om att en välfylld och välsmakande frukostbuffé väntar på dig. Kan du känna den? Den härliga hotellkänslan?

Föreställ dig nu att detta är din vardag. Utan att du behöver röra ett enda finger. Känns det bra? Toppen, för det kan nu bli din verklighet.

Embedded content: https://www.youtube.com/embed/KdoyO2F4Aj4

Tillgängligt i Stockholm, Göteborg och Malmö

Efter ett test där ett gäng Nordic Choice Club-medlemmar, boende på Kungsholmen i Stockholm, fick prenumerera på hotelltjänster i sitt hem, såg vi stort intresse även i andra städer. Därför erbjuds nu tjänsten även till stamgäster i Göteborg och Malmö.

I tjänsten kan du få allt från städning till fluffiga täcken och kuddar, lyxiga badrumsprodukter och hotellfrukostar på hotell i närheten. De hotellupplevelser som inte går att få hemma får man istället möjlighet att uppleva på plats. Frukostkuponger, tillgång till gym och rabatter på restaurangbesök kommer också vara en del av vissa paket.

Malin Örling i Göteborg är en av de som valt att prenumerera på hotellkänslan, och så här beskriver hon sin upplevelse:

Idag har vi haft första besöket och jag vill bara säga WOW!!! Vilken tjänst ni erbjuder. Känns så lyxigt att ha nymanglade lakan, rena handdukar och en lyxig tvål från Rituals. Sedan måste jag få berömma städningen. Innan jag kom i kontakt med er har jag haft 4 olika företag som städat och INGEN har hållit måttet!

bathroom-suite-clarion-hotel-stockholm

Navet för tjänsterna i Stockholm är Clarion Hotel Amaranten, i Göteborg är det Clarion Hotel Post och i Malmö är det Clarion Hotel Malmö Live.

Boka och känn dig incheckad varje dag

Vill du ha nystädat, manglade lakan i sängen, lyxiga handdukar i badrummet och väldoftande Ritualsprodukter? Då klickar du dig in här och börjar prenumerera på Hotellkänslan! Just nu får du även 3 för 2. Alltså, köper du två tillfällen för 699 kr/tillfälle, får du ett tredje tillfälle GRATIS! Giltigt vid köp av första tillfället senast den 30 november. Och du, det är helt utan bindningstid.

Säkerhet är alltid högsta prioritet

Tjänsten har tydligt anpassats för att kunna garantera högsta säkerhet och ge kunden den trygghet som den förtjänar och förväntar sig. Johanna Pedersen Bengtsson som är LG2G:s regionansvariga för Göteborg och Malmö berättar vilka åtgärder som vidtagits på grund av covid-19:

I dessa tider får säkerheten alltid högsta prioritet. Många väljer att gå ut och ta en promenad för att en stund senare komma hem till den underbara hotellkänslan. Utöver det uppenbara att inte jobba vid förkylningssymptom, så använder personalen självklart munskydd och handskar när vi är hemma hos våra gäster, säger Johanna Pedersen Bengtsson som är L2GO:s regionansvariga för Göteborg och Malmö.

Welcome home - Hotell feeling

Tanken är även att längre fram kunna uttöka tjänsterna till mat- och klädleveranser, tvättning, strykning med mera. Allt med ett syfte att underlätta för våra Nordic Choice Club-medlemmar, ge dem ytterligare förmåner och självklart kunna erbjuda våra gäster möjligheten till att ta med den lyxiga hotellkänslan hem. Projektet har en även tydlig ambition om att bidra till att minska klimatavtrycket:

Det här är naturligtvis otroligt skönt för våra gäster som får en lyxigare och mer bekväm vardag till ett pris alla har råd med men vi ser också att detta kommer att hjälpa människor att leva ett mer hållbart liv. Genom samordnade transporter, medvetna leverantörer av mat och produkter och dessutom erbjuder mat från hotellens restauranger så minskar vi inte bara utsläppen utan också matsvinnet. Gästerna kan kort och gott sova med gott samvete, säger Christian Lundén director of Future Business på Nordic Choice Hotels.

För mer information kontakta:

Christian Lundén, Director of Future Business, +46706668292


Vill du läsa mer? Missa inte intervjun med Christian Lundén där han pratar om framtidens hotell!

Vill du uppleva hotellyxen på hotell - välj och vraka mellan 200 hotell i Norden och Baltikum här.

Senaste artiklarna