MenyStäng

Hitta din hotellbokning

Se bokningsdetaljer, avboka din vistelse, få kvitto och mer.

Vill du ändra din bokning?

Om du behöver ändra datum, antal nätter, namn på gäst eller liknande så behöver du kontakta Kundservice.

Vanliga frågor

Jag har inte fått min bokningsbekräftelse. Vad ska jag göra?Jag har inte fått min bokningsbekräftelse. Vad ska jag göra?

Om du bokar via telefon eller mail direkt via hotellet eller Kundservice, skickas bekräftelsen via e-post eller sms efter genomförd bokning. Som Nordic Choice Club-medlem kan du se dina kommande bokningar i vår app cirka 15 minuter efter slutförd bokning. Om du har andra frågor och behöver hjälp, kontakta Kundservice så hjälper de dig.

Varför ser jag inte bokningen på Min sida?Varför ser jag inte bokningen på Min sida?

Det kan finnas flera orsaker till att din bokning inte syns. På Min sida kan du bara se bokningar som har gjorts när du varit inloggad på vår hemsida. Bokningar som gjorts per telefon eller via andra bokningstjänster registreras inte på din profil.

Har du laddat ner Nordic Choice Hotels app? Där kan du se alla bokningar som är registrerade på din Nordic Choice Club-profil. OBS! Gäller ej om du bokat via en annan resesajt eller om det specifika hotellet inte finns tillgängligt i appen.

Vilka avbokningsregler gäller?Vilka avbokningsregler gäller?

Avbokningsvillkor varierar beroende på vilken typ av bokning du gör. De exakta villkoren för just din bokning kan du läsa på din bokningsbekräftelse som skickas per e-post. Följande är de vanligaste pristyperna på vår hemsida/app:

  • Web Price Flex, Club Price, avtalspriser: Avbokningsbart fram till ankomstdagen kl 16.00 om inget annat anges på bekräftelsen. Nordic Choice Club-medlemmar kan ha förmåner om eventuell sen avbokning, beroende på medlemsnivå. Se alla medlemsförmåner här.
  • Web Price Prepaid och andra förhandsbetalda erbjudanden: Kan avbokas inom 24 timmar efter bokningstillfället. Kontakta Kundservice per telefon under ordinarie öppettider om du vill avboka din vistelse.

Jag ska delta på en kurs/konferens och har fått en bokningskod, men jag lyckas inte boka på er hemsida. Vad gör jag för fel? Jag ska delta på en kurs/konferens och har fått en bokningskod, men jag lyckas inte boka på er hemsida. Vad gör jag för fel?

Har du fått en bokningskod från ett hotell kan du tyvärr inte använda den för att boka hotellrum på vår sajt eller i vår app. Du behöver kontakta hotellet och boka rummet direkt via deras reception.

Behöver jag som inloggad Nordic Choice Club-medlem lämna kortinformation som garanti för en bokning när jag bokar åt någon annan? Behöver jag som inloggad Nordic Choice Club-medlem lämna kortinformation som garanti för en bokning när jag bokar åt någon annan?

Ja, ditt medlemskap är personligt och gäller endast för dina egna bokningar. Det innebär att när du i inloggat läge bokar rum åt någon annan så måste du uppge kortinformation som garanti för den bokningen. Kortinformationen är endast garanti och inga pengar dras så länge gästen checkar in som planerat. Om gästen uteblir från vistelsen utan att avboka så dras summan från kortet som du har uppgett när du bokade. Väljer du däremot pristypen “Web Price Prepaid” sker betalning direkt med det kort du angivit som garanti.

Kan jag betala via faktura?Kan jag betala via faktura?

Nordic Choice Hotels har en minimigräns på 5000 SEK för fakturering. Undantag kan förekomma för specifika företagsavtal. Avgifter kan tillkomma. Det är ej möjligt att betala via faktura som privatperson.

Kan jag betala med kontanter?Kan jag betala med kontanter?

Majoriteten av våra hotell blev kontantfria 2018. Om hotellet du ska bo på är kontantfritt kan du se på varje hotells Vanliga frågor-sida. För personalen på hotellen innebär det en säkrare arbetsplats då det minskar risken för rån och motverkar kriminell verksamhet. En snabb och smidig kortbetalning ger dessutom medarbetarna mer tid till att ta hand om gästerna i stället för administration. För hotellgäster och besökare innebär det en trygghet genom en snabb och säker betalning. Vi tar emot alla vanliga betal- och kreditkort. Kontakta oss om du har fler frågor.

Kan jag betala på förhand åt någon annan?Kan jag betala på förhand åt någon annan?

Du kan förhandsbetala ett rum genom att välja prisalternativet “Web Price Prepaid” vid bokning på vår hemsida. Har du en redan existerande bokning som du önskar stå för betalningen på kan du mejla din betalningsförfrågan till hotellet så återkommer de till dig med ett formulär du ska fylla i för att kunna betala. Det är viktigt att detta görs i god tid på förhand innan gästen påbörjar sin vistelse.

Hitta en bokning

Bra jobbat!

Ditt lösenord har uppdaterats. Nu kan du fortsätta med något roligare, som att boka din drömvistelse!

Please note

Are you sure that you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.