Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.
Se alla hotell i Trondheim, Norge

Clarion Hotel & Congress Trondheim

Trondheim,  Norge

Clarion Hotel® & Congress Trondheim, beläget i hamnen i centrala Trondheim, är ett av Skandinaviens största kongresshotell med 400 rum och 18 mötesrum. Här hittar du modern design, spännande matkoncept, levande atmosfär och en magisk utsikt över fjorden.

Clarion Hotel & Congress Trondheim 4,5 5
Omdöme från TripAdvisor  
Clarion Hotel & Congress Trondheim

84% av våra gäster rekommenderar detta hotell

baserat på 1015 gästomdömen.
4
Läge
4,5
Sovkvalitet
4,5
Service
4
Standard
4,5
Rum
4,5
Renlighet
4

Trevlig personal

den 4 januari 2017, Östersund, Sverige, Magnus S

Detta är ett stort hotell centralt i Trondheim. Hotellet är relativt nybyggt. Utsikten är fantastisk över Trondheimshamn och fjord. Hotellet ligger nära pir badet som är ett av Norges större badanlägg…

Detta är ett stort hotell centralt i Trondheim. Hotellet är relativt nybyggt. Utsikten är fantastisk över Trondheimshamn och fjord. Hotellet ligger nära pir badet som är ett av Norges större badanläggningar. Parkeringen är i ett stort garage när hotellet, parkeringen kostar extra. Det är även mycket lätt att gå till tågstationen. Personalen har alltid varit trevlig. Stort plus till Azeb som fixade frukost fast det var stängt vid mitt sista besök.

Svar från ägaren

den 10 januari 2017

Kjære Magnus S, tusen takk for flotte tilbakemeldinger. Så hyggelig at du kommenterer servicen og våre ansatte. Vi søker hele tiden å gi Service med Passion, og da er det ekstra flott å lese at du nevner bl. a. Azeb. Jeg blir så glad og stolt, og dette deles med stor entusiasme med alle ansatte. Jeg ønsker deg et fortsatt godt nyttår, og velkommen tilbake igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen Hilde Alice Kvernrød, General Manager

Läs mer
3

Inte i närheten av vad som kan förväntas

den 2 januari 2017, , Fredrik D

Tänker att det finns 2 typer av OK hotell, de proaktiva där all är fixat och de reaktiva där man löser det mesta, men först efter att gästen bett om det. Detta är definitivt i den senare kategorin. Me…

Tänker att det finns 2 typer av OK hotell, de proaktiva där all är fixat och de reaktiva där man löser det mesta, men först efter att gästen bett om det. Detta är definitivt i den senare kategorin. Men först till tipsen; läget är bra, ta flygbussen från Vaernes, tar ca 30 minuter, kostade 480kr ToR för 2pers, bussen stannar precis utanför hotellet, vars grannar är ett OK badhus, rockmuseet och hamnen för större fartyg. Fin utsikt från restaurangen på plan 9, men kvaliteten matchar inte priserna. Superfint område i entréplan med frukostmatsal (standard frukost på Clarionhotell), lounge och bar. Standarden är bra, förutom att man inte lagt in golvvärme på badet - märkligt. Det som drar ner betyget är hantverket, det som skiljer ett boende från en upplevelse. Vårt rum hade trasig termostat, så temperaturen visades inte och vi fick testa oss fram, strykjärnet läckte vatten, safetyboxen var låst vid ankomst, endast 1 set handdukar var framtagna i dubbelrummet och morgonrockar fick vi be om i receptionen. Nåväl, allt kunde lösas och löstes. Kl. 16 dag 2, på nyårsafton, var rummet fortsatt inte städat, detta skulle lösas omgående utlovade man torrt. 25 minuter senare och efter ett andra besök till receptionen (där vi skulle förstå att med enbart 2 städerskor i personalstyrkan tar det sin tid), fick vi tillslut rummet städat.Hotellet kan beskrivas som ett boende, inte en upplevelse. Nästa gång väljer vi ex. Radisson som dessutom ligger mer centralt. Det bästa med vistelsen var sällskapet, och det har jag tack och lov med mig oavsett hotell.

Svar från ägaren

den 10 januari 2017

Kjære Fredrik D, takk for dine tilbakemeldinger. Jeg beklager at opplevelsen ikke ble som forventet. Vi setter utrolig stor pris på å få høre hvordan våre gjester opplevde oppholdet hos oss, da det kan si oss noe om hva som er bra og hva som kan forbedres. Vi vil følge opp dine tilbakemeldinger internt hos oss. Jeg ønsker deg et fortsatt godt nyttår og velkommen tilbake igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen Hilde Alice Kvernrød, General Manager

Läs mer
3

Fantastisk frukost kan göra att vi återvänder trots att resten var medelmåttigt och dyrt

den 28 november 2016, Sverige, 268carinap

Helt okej hotell med skön säng och fräscht badrum men med en katastrofalt dålig belysning på rummet. Frukostutbud och kvalitet får högsta betyg. En av de bästa vi ätit trots många hotellbesök i flera…

Helt okej hotell med skön säng och fräscht badrum men med en katastrofalt dålig belysning på rummet. Frukostutbud och kvalitet får högsta betyg. En av de bästa vi ätit trots många hotellbesök i flera länder. Restaurang Astrum är trevlig och har en vidunderlig utsikt men tyvärr var utbudet litet och priserna alldeles för höga. Parkering i P-hus under hotellet(ej hotellets) kostade 190 nok per dygn.......om man lät bilen stå. Vi fick betala 190 när vi anlände kl 21.30 och lämnade kl 11 nästa förmiddag + ytterligare 36 kr för några timmar på eftermiddagen. Det borde gått att använda samma biljett för hela dygnet.

Svar från ägaren

den 30 november 2016

Kjære 268carinap, takk for dine tilbakemeldinger. Vi stter stor pris på at våre gjester deler sine opplevelser med oss, nettopp for at vi skal kunne forbedre oss. Parkeringshuset administreres av ekstern aktør, og vi skal videreformidle deres tilbakemeldinger. Jeg ønsker dere en flott førjulstid, og velkommen tilbake igjen ved en senere anledning. Med vennlig hilsen Hilde Alice Kvernrød, General Manager

Läs mer
4

Fin utsikt och bra frukost

den 27 november 2016, Stockholm, Sverige, Swepob

Bodde i deluxrum med fin utsikt över fjorden. Fick en barnsäng till dottern och en liten nalle i present . Bra frukost med väldigt mycket att välja mellan, enda förbättringen skulle vara en annan kaff…

Bodde i deluxrum med fin utsikt över fjorden. Fick en barnsäng till dottern och en liten nalle i present . Bra frukost med väldigt mycket att välja mellan, enda förbättringen skulle vara en annan kaffemaskin och bacon.

Svar från ägaren

den 30 november 2016

Kjære Swepob, Tusen takk for fine tilbakemeldinger og god score. Så hyggelig at din datter likte presenten, og at frokosten og utvalget falt i smak. Jeg ønsker deg og dine en fortsatt fin førjulstid, og velkommen tilbake igjen neste gang du er i Trondheim. Med vennlig hilsen Hilde Alice Kvernrød, General Manager

Läs mer
5

Romantisk weekend

den 21 november 2016, Oslo, elisabethr795

Ett perfekt hotell för återhämtning! Fantastisk miljö och den underbara skybaren är väl värt ett besök! Trevlig och hjälpsam personal! Nära till centrum och ett perfekt ställe för både konferens och…

Ett perfekt hotell för återhämtning! Fantastisk miljö och den underbara skybaren är väl värt ett besök! Trevlig och hjälpsam personal! Nära till centrum och ett perfekt ställe för både konferens och romantik! Utmärkt att ta med barnen med närheten till det härliga Pirbadet som granne till hotellet! Parkering till ett schysst pris under hotellet!

Svar från ägaren

den 22 november 2016

Kjære elisabethr795, tusen takk for flotte tilbakemeldinger og super score i forbindelse med deres opphold her hos oss. Takk også for at du deler det med oss her på Tripadvisor. Våre gjesters tilbakemeldinger er noe vi setter svært høyt da det gir oss en god veiledning på hva vi gjør bra og hva som kan gjøres enda bedre. Å kunne innfri våre gjesters forventninger og helst overgå de gjør oss meget glad. Service with passion at Clarion er noe vi jobber hardt for å leve opp til, og da er det hyggelig at det kommenteres. Tusen takk. Jeg ønsker deg en fortsatt fin dag, og velkommen tilbake igjen neste gang du er i Trondheim. Med vennlig hilsen Hilde Alice Kvernrød, General Manager

Läs mer
2.430.126.000 22
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Bokningskoden är tillagd.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.