Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Clarion Hotel® Copenhagen Airport Kastrup ,  Danmark

Möts hos oss

Konferens och möten på
Clarion Hotel® Copenhagen Airport

Tillbaka

Ett förstklassigt konferenshotell granne med Copenhagen Airport

7 Stora mötesrum 22 Mindre mötesrum 383 Hotellrum 500 Stående deltagare 500 Sittande deltagare

Endast 2 minuter från Danmarks internationella knutpunkt, är Clarion Hotel Copenhagen Airport det optimala stället för affärsresenärer och besökande konferensgäster att arbeta, vila och bo under Köpenhamnsvistelsen.

Förutom en förstklassig konferensanläggning med ett unikt läge som möjliggör både impulsmöten och flerdagarskonferenser med deltagare från hela världen, erbjuder vårt hotell gastronomi i världsklass från president Obamas favoritkock.

I höst öppnar vårt restaurangkoncept Kitchen & Table i samarbete med Marcus Samuelsson som tar dig med på kulinarisk resa där traditionella nordiska råvaror och lokala traditioner kombineras med Manhattans smaker. Vi kallar det Fun Dining.

Efter en lång dag med möten och brainstorming är det enkelt att koppla av med kollegorna på Clarion Hotel Copenhagen Airport. Varva ner i vår spa- och relaxavdelning som erbjuder uppvärmd saltvattenspool, aromångbad och sex behandlingsrum. För dig som vill köra ditt dagliga träningspass har vårt gym är öppet dygnet runt. Vill du hellre träna utomhus finns flera bra löprundor utanför dörren. Varför inte ta en springtur på stranden längs med Öresund?

Har du några timmar till övers efter dagens möten tar tunnelbanan, som ligger i direkt anslutning till Terminal 3, dig in till centrala Köpenhamn och hela dess utbud på bara 12 minuter.

Läs mindre

Våra konferens- och möteslokaler

29 ljusa och flexibla konferens- och mötesrum är redo att ta emot allt från 4 till 500 gäster. 14 av rummen finns i Terminal 3 och är ideala för effektiva möten. Ett team ser till att du får all teknisk utrustning du behöver och att allt fungerar.

  • PC-projektor
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Wifi
  • Whiteboard
Se all hotellinformation

Extra stor

  • 500
  • 400 ㎡
  • Extra stor
    • 500
    • 250
    • 248
    • 80
    • 280
    • 500

Vår största konferenslokal Ellehammer har kapacitet för upp till 500 deltagare och är perfekt för stora konferenser och mässor. Rummet kan delas upp i två lokaler som rymmer ca 200-220 personer var.

Kapacitet

Mingelområde 500 personer
Klassrum 250 personer
Cabarét seating 248 personer
Hästsko 80 personer
Runda bord 280 personer
Biosittning 500 personer

Utrustning

  • PC-projektor
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Hörslinga
  • Wifi
  • Whiteboard
  • Papper och pennor
  • Videokonferens
  • Mikrofon
  • Blädderblock
  • Tv-skärm
  • Skärm/duk
  • Airplay

Stor

  • 110
  • 107 ㎡
  • Stor
    • 35
    • 110
    • 60
    • 55
    • 50
    • 80
    • 90

För större presentationer och konferenser kan du välja mellan Balder, Thor, Tyr, Heimdall och Cassiopeia – våra konferenslokaler med plats för 60-110 personer. Rummen Balder och Heimdal går att dela upp i mindre lokaler.

Kapacitet

Styrelserum 35 personer
Bar 110 personer
Klassrum 60 personer
Cabarét seating 55 personer
Hästsko 50 personer
Runda bord 80 personer
Biosittning 90 personer

Utrustning

  • PC-projektor
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Wifi
  • Whiteboard
  • Blädderblock
  • Skärm/duk
  • Hörslinga
  • Papper och pennor
  • Videokonferens
  • Mikrofon
  • Tv-skärm
  • Airplay

Mellan

  • 50
  • 55 ㎡
  • Mellan
    • 18
    • 50
    • 28
    • 25
    • 21
    • 40
    • 50

Våra mellanstora rum Hermod, Odin, Skadi, Orion och Pegasus är utmärkta för seminarier och workshoppar. Orion och Pegasus går dessutom att dela upp om det behövs. Välj en kapacitet mellan 18 och 50 personer.

Kapacitet

Styrelserum 18 personer
Mingelområde 50 personer
Klassrum 28 personer
Cabarét seating 25 personer
Hästsko 21 personer
Runda bord 40 personer
Biosittning 50 personer

Utrustning

  • PC-projektor
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Wifi
  • Whiteboard
  • Papper och pennor
  • Blädderblock
  • Skärm/duk
  • Hörslinga
  • Videokonferens
  • Mikrofon
  • Tv-skärm
  • Airplay

Liten

  • 10
  • 26 ㎡
  • Liten
    • 10

Våra minsta mötesrum kan ta emot 2-16 gäster, med andra ord idealiskt för till exempel mindre möten one-on-one, intervjuer eller styrelsemöten.

Kapacitet

Styrelserum 10 personer

Utrustning

  • PC-projektor
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Wifi
  • Whiteboard
  • Papper och pennor
  • Videokonferens
  • Blädderblock
  • Skärm/duk
  • Hörslinga
  • Mikrofon
  • Tv-skärm
  • Airplay

Mat & dryck

Vi vet hur viktig maten är under en konferens. Vår restaurang välkomnar gäster för frukost, lunch och middag samt buffé med både lokala och internationella rätter. I loungen finns snacks och frukt tillgängligt under dagen och kvällen.

  • Kaffe & te
  • Hälsosamma snacks
  • Bar
  • Restaurang

Det här finns hos oss

Här ser du en lista över de tjänster och serviceutbud som finns på vår anläggning. De överstrukna tjänsterna är inte tillgängliga hos oss, men kan finnas på närliggande anläggningar som du ser längre ner.

Övrig hotellinformation
  • Bussparkering
  • Gym
  • Laddstation (elbil)
  • Parkering
  • Pool
  • Roomservice
  • Spa
    • Taxiservice
    • Transferbuss
    • Tvättservice
    • Bastu
Mat och dryck
  • Allergivänlig mat
  • Bar
  • Ekologiska alternativ
  • Frukost
  • Hälsosamma snacks
  • Kaffe & te
  • Lunch
    • Middag
    • Restaurang
    • Vegetariska alternativ
    • Popcorn och mjukglass
Utrustning
  • Blädderblock
  • Dagsljus/Naturligt ljus
  • Mikrofon
  • Papper och pennor
  • PC-projektor
  • Skärm/duk
  • Whiteboard
    • Wifi
    • Airplay
    • Hörslinga
    • Tv-skärm
    • Videokonferens
Typ av event
  • Bankettmiddag
  • Bröllop
  • Dagmöte
  • Fest
  • Julbord
  • Kick-off
  • Konferens
    • Kurs
    • Kvällsarrangemang
    • Litet möte
    • Mässor
    • Produktlansering
    • Seminarie
    • Styrelsemöte
Konferenslösningar
  • Break-out room
  • Egen tekniker
  • Gruppincheckning
  • Justerbar rumsstorlek
  • Konferenslounge
  • Projektledare / kontaktperson
  • Tillgänglighetsanpassning
    • Konferenscenter

Allt du behöver veta om konferenser

Dina konferenser och möten börjar här

Nej tack!

Försök igen

Allt du behöver veta om konferenser
Tack för att du anmälde dig!

Du får snart ett e-postmeddelande med bra erbjudanden

2.550.355.003 22
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.