Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Quality Hotel™ Globe Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Quality Hotel™ Globe

Stockholm,  Sverige

Välkommen till Quality Hotel Globe, vägg i vägg med Avicii Arena och Tele2 Arena. Som ett av Stockholms största hotell erbjuder vi ett perfekt läge för konferenser och event men även för dig som vill bo bekvämt för att uppleva det bästa av huvudstaden.

Quality Hotel™ Globe 4 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4
2513 omdömen
4
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
4
Standard
4
Rum
4,5
Renlighet
4

Weekend för besök på event på Globen

den 28 november 2022, , fredricki2019

Mycket bra bemötande och bra relevant information från personalen till alternativ när hotellet inte kunde erbjuda parkering för det var fullbokat. Mycket bra placering på hotell för event på Globen el…

Mycket bra bemötande och bra relevant information från personalen till alternativ när hotellet inte kunde erbjuda parkering för det var fullbokat. Mycket bra placering på hotell för event på Globen eller Tele2 Arena. Dock kallt på rummet trots att terrmostaten var på max vilket drar ner poängen för Rum och Standard. Varmare i korridorerna utanför.

Svar från ägaren

den 29 november 2022

Hej Fredrik, Tusen tack för att du tog dig tiden till att skriva några rader om besöket. Jag ber dig om ursäkt för att något varit fel med termostaten. Jag hoppas vi kom till undsättning om det och antingen fixade den eller lånade ut en värmefläkt. Härligt att höra er vistelse annars varit fin och att du kände dig bra bemött i receptionen och tycker vi ligger bra till. Jag hoppas vi ska få träffa dig vid fler tillfällen. Hjärtligt välkommen åter. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
5

Härligt hotell

den 19 november 2022, , aljung137041

Kunde checka in 2 timmar tidigare. Det var värt mycket. Härlig personal vid incheckningen. Samt att man kan göra allt klart för snabb utcheckning. Rena o fina rum. Frukosten helt underbar. Mycket att…

Kunde checka in 2 timmar tidigare. Det var värt mycket. Härlig personal vid incheckningen. Samt att man kan göra allt klart för snabb utcheckning. Rena o fina rum. Frukosten helt underbar. Mycket att välja på. Läget är kanon om man ska besöka Avicci Arena,Tele 2 Arena.

Svar från ägaren

den 21 november 2022

Hej! Tusen tack för den fina recensionen du ger oss! Härligt att få veta du trivts så bra och känt dig bra bemött, tyckte om rummet och vaknat till en god frukost! Hoppas vi ska få träffa dig snart igen. Hjärtligt välkommen åter. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
2

Lyhört å ingen sov ro.

den 16 november 2022, , Anders D

Bodde 1 natt på plan 8 å aldrig mer, kom sent å skulle upp tidigt. Att bli väckt hela tiden av en hiss... , låter som någon drar typ postvagnar i korridorer ,detta är inte acceptabelt.😩 Fanns ett sms…

Bodde 1 natt på plan 8 å aldrig mer, kom sent å skulle upp tidigt. Att bli väckt hela tiden av en hiss... , låter som någon drar typ postvagnar i korridorer ,detta är inte acceptabelt.😩 Fanns ett sms nr som man kunde kontakta personal som jag gjorde , men ingen hörde av sig😠 Frukosten var ok men kaffet var bedrövligt smaklöst. Rummet var städat å fräscht. Påpekade när jag chekade ut att man blivit störd hela natten, men ingen förståelse... Ska försöka föra detta vidare sa de i receptionen Nja, välj ett annat hotell om du vill SOVA!

Svar från ägaren

den 21 november 2022

Hej Anders, Tack för att du delar med dig om din upplevelse. Jag ser att du skrivit även i vår enkät och svarar dig där med utifall du önskar hålla kontakten med mig! Jag har letat efter ditt sms som går till det nummer vi har på rummen, men finns inget i sms från dig i historiken. Jag skulle tro att tryckfelsnisse varit framme och någon siffra slagits in fel och vi därför inte fått ditt sms. Vilket i sin tur är väldigt förståeligt om man är trött såsom du nog varit när du inte fått sova ordentligt. Jag ber dig om ursäkt och förstår du måste ha blivit både ledsen och frustrerad. Fint att höra du tycker vi har fräscha och välstädade rum, det ska jag hälsa vidare. Hoppas på att få lov att hålla kontakten med dig! Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
3

Satsa på städning

den 13 november 2022, Örebro, Sverige, ResaA15

Hotellet är väldigt fin, stort lobby med en del gratis spel att driva tiden med. Vi fick vårt rum, jag brukar alltid kolla på badrummet, papperskorgen i toaletten var full med bindor och det känns väl…

Hotellet är väldigt fin, stort lobby med en del gratis spel att driva tiden med. Vi fick vårt rum, jag brukar alltid kolla på badrummet, papperskorgen i toaletten var full med bindor och det känns väldigt ofräscha och äckligt. Jag informerade och fick byta rum, men där var lika äckligt i toan. Det verkar städaren får inte bra lön att gör halva sitt jobb. Snälla satsa mer på städning. Gäster ska inte tvätta toan, de behöver ett rent rum att njuta och koppla av i. Personalen var trevliga och frukosten var väldigt gott och mycket av allt. Men det blir aldrig mer besök hos det hotellet.

Svar från ägaren

den 16 november 2022

Hej, Tack för feedbacken du delar med dig av. Jag ber dig om ursäkt för hur det sett ut på rummet! Jag har tagit vidare och berättat för vår housekeeping chef så hon i sin tur kan följa upp med våra kollegor och säkerställa att alla har god kunskap om våra rutiner. Tack igen! Härligt att läsa du annars haft en fin vistelse hos oss och känt dig trevligt bemött av personalen och tycker om vår frukost. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer
2

Lyhört och dålig frukost!

den 30 oktober 2022, Upplands Väsby, Sverige, mariek713

Första gången på detta hotell, klart sämst av de jag bott på inom Nordic Choice kedjan. Lång kö till incheckningen trots att tre personer jobbade där. Rummen känns inte up to date. Sköna sängar om man…

Första gången på detta hotell, klart sämst av de jag bott på inom Nordic Choice kedjan. Lång kö till incheckningen trots att tre personer jobbade där. Rummen känns inte up to date. Sköna sängar om man gillar den hårda varianten, dock var kuddarna i något konstigt format (tänk soffkuddestorlek). Tv:n fungerade inte på vårt rum, hade varit kul att kunna titta på morgon-tv. Väldigt lyhört, det slamrade väldigt i korridoren om ngn stängde en dörr för hårt. Kl 6 söndag morgon började Hammarby IF bygga någon slags scen utanför, det lät också mycket. Mycket folk i receptions/barområdet lördag kväll vilket innebar lång väntan för att få ngt att dricka trots snabb personal. Frukostmatsalens miljö var typ Finlandsfärja. Mycket folk redan kl 8, vilket innebar köer och att maten tog slut på vissa ställen. Utbudet var ganska torftigt, baconet var alltför knaperstekt och äggröran klumpig och inte varm. Behöver man inte bo i Globen-området, välj annat hotell.

Svar från ägaren

den 31 oktober 2022

Hej Marie, Stort tack för att du skriver ned din feedback. Jag blir ledsen att höra om din upplevelse och jag ser till att ta vidare all din återkoppling till berörda avdelningschefer så vi ser till att följa upp på frukost och om rummet du haft går att ljudisolera. För att få igång TV behöver man sätta igång en el-switch inne på rummet som finns precis bredvid lampan innanför dörren. Jag ber dig om ursäkt för att vi inte informerat dig om detta, jag vet att det är lätt hänt att man missar och se den switchen. Jag ser att du har skrivit i vår gästenkät också och svarar dig där! Tack igen för all värdefull feedback. Vänliga hälsningar Nadia Guest Relations Manager

Läs mer

Få upp till 25% rabatt!

Nej tack!

Försök igen

Få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

2.564.413.004 25
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.