Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Quality Hotel™ Globe Stockholm ,  Sverige

Se alla hotell i Stockholm, Sverige

Quality Hotel™ Globe

Stockholm,  Sverige

Välkommen till Quality Hotel Globe, vägg i vägg med Ericsson Globe och Tele2 Arena. Som ett av Stockholms största hotell erbjuder vi ett perfekt läge för konferenser och event men även för dig som vill bo bekvämt för att uppleva det bästa av huvudstaden.

Quality Hotel™ Globe 4 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4
2322 omdömen
4
Läge
4
Sovkvalitet
4
Service
4
Standard
4
Rum
4,5
Renlighet
4

Magi

den 8 augusti 2019, Falun, Sverige, Spontanfalubo

Detta hotell har fått en speciell plats i mitt hjärta efter att jag friat till min sambo på 11 våningen❤️ Rent, fräscht och fantastisk utsikt från rummet vi haft. Litet - är de fyrkantiga toalettstola…

Detta hotell har fått en speciell plats i mitt hjärta efter att jag friat till min sambo på 11 våningen❤️ Rent, fräscht och fantastisk utsikt från rummet vi haft. Litet - är de fyrkantiga toalettstolarna som inte är sköna att sitta på. Lite trångt vid frukosten men annars super!

Svar från ägaren

den 12 augusti 2019

Hej Stort grattis till frieri och kommande giftermål. Så kul att få vara platsen där en sån viktig dag i ert liv hände. Nästa gång ordnar vi med ett rum som har en rund toalett till er. Vi ser fram emot att ta hand om er igen. Ha en riktigt fin fortsatt vecka. Varma Hälsningar Martin Blix Marketing Manager

Läs mer
4

Rent, fräscht och modernt

den 8 augusti 2019, Sundsvall, Sverige, larsp972

Minisemester i Stockholm och valde Globen som hotell. Hoteller ligger lite trist i ett "modernt betongcenter", men mot bakgrund av våra behov och den tid vi lever i, fungerar detta bra. Ett rent och f…

Minisemester i Stockholm och valde Globen som hotell. Hoteller ligger lite trist i ett "modernt betongcenter", men mot bakgrund av våra behov och den tid vi lever i, fungerar detta bra. Ett rent och fräscht hotell som klarar rätt stora volymer människor. Mera effektivt än trevligt. Det var dock detta vi efterfrågade.

Svar från ägaren

den 12 augusti 2019

Hej Tack för att du återkopplat med oss. Blir superglad att du gillar hotellet och närområdet är under utveckling och kommer vara ett sprudlande centrum om några år då det finns en områdesplan med en massa spännade museum , affärer och eventcenter. Jag hoppas vi ses snart igen. Ha en riktigt fin vecka! Varma Hälsningar Martin Blix Marketing Manager

Läs mer
3

Dålig service överlag

den 5 augusti 2019, , Nora R

En trevlig kvinna mötte upp oss i entrén när vi skulle fråga vart bästa parkeringen fanns för att stå över en natt, hon visade oss och när vi kom tillbaka och skulle checka in var det en ung kille som…

En trevlig kvinna mötte upp oss i entrén när vi skulle fråga vart bästa parkeringen fanns för att stå över en natt, hon visade oss och när vi kom tillbaka och skulle checka in var det en ung kille som stod i receptionen och hjälpte oss. Inte toppen bemötande från hans sida utan han gjorde helt enkelt sitt jobb, checka in och ut gäster. Ingen information om vart och vilka tider frukosten serverades så det fick vi ta reda på själv, vilket tog en himla tid att hitta till. Rummet i övrigt var bra förutom att vi hade en extra dörr som var låst i rummet, antar att det ledde in till nästa rum. Utsikten från rummet var över ett mossigt tak och på andra sidan massa balkonger där man kunde se in i lägenheterna. Men en eloge till otroligt sköna sängar och bra städat rum och badrum. Frukosten och frukostpersonalen däremot var långt under förväntningarna. Vi kom strax innan 10 och jag tror det hade börjat lugna ner sig lite MEN det fanns ingenstans att sitta för det stod högar med disk på varenda bord. Killen som höll på att ”plocka” av borden såg att vi fick plocka av vårat egna bord för att kunna sitta men han hade ingen tanke på att hjälpa oss. Istället för att fokusera på att plocka av så många bord som möjligt gick samma kille till baren och bytte spellistan som var på från lugn och skön frukost musik till fullt ös rock, vilket inte alls var trevligt att vakna upp till. Antar att det var det som krävdes för att han skulle göra något för efter det började en långsam avplockning från borden. Äggröran stod framme på värmeplatta och var överkokt och torr. Det fanns inge vidare med bröd för allt var slut och det var knappt någon personal på buffén alls, det stod en kastrull med kall stelnad havregrynsgröt på bänken som fastnade på sleven när man skulle ta. När jag gick förbi ingången till köket stod tre stycken ur personalen och pratade istället för att gå ut och hjälpa till med att plocka disk eller fylla på bröd till exempel. Ingen märkvärdig utcheckning, ingen som frågade om vi hade haft en bra vistelse och välkommen åter, ingen som fråga om vi behövde hjälp när vi sprang runt som yra hönor för att hitta till frukostmatsalen, och ingen som sa godmorgon vid frukosten. Såna små kommentarer gör en stor stor skillnad för en gäst. Trots allt kommer jag gärna tillbaka då det är prisvärt, rent och fint hotell i övrigt.

Svar från ägaren

den 7 augusti 2019

Hej Nora Tack för att du återkopplat med oss och berättat om din vistelse. Jag vill börja med att be om ursäkt för att du inte fått den vistlse du borde fått och jag är mycket glad att läsa att du trots allt som hänt kommer återkomma till oss. Då ska vi visa hur bra vi kan vara och kontakta gärna mig vid nästa bokningstillfälle på martin.blix@choice.se Vi misslyckades med frukosten i helgen som var pga sjukdom i personalen och en trasig diskmaskin så blev det tyvärr inte bra. Vi ska dra nytta av lärdomen och måste planera så detta inte sker igen. Inom Quality så har vi Culture utbildningar där vi lär oss hur vi ska bemöta gäster på ett familjärt och trevligt sätt. Att vi brister i service och inte gör det lilla extra tar jag mycket allvarligt och kommer delge ditt omdöme med resten av ledningsgruppen. Information om öppettider till frukost visas i våra hissar och på infokanalen i rummet. Ser fram emot att ni kommer igen och vi ska då göra vårt yttersta för att ni ska få en fin vistelse. Ha en fortsatt fin vecka! Varma Hälsningar Martin Blix Marketing Manager

Läs mer
2

Inte så bra som jag hoppats

den 4 augusti 2019, Glommen, Sverige, 628marcus

Frugan och jag åkte till Stockholm för att se Pink konserten på Tele2 arena, så vi valde detta hotell då det ligger kanon för det. Jag har bott här tidigare och då var det riktigt bra, men denna viste…

Frugan och jag åkte till Stockholm för att se Pink konserten på Tele2 arena, så vi valde detta hotell då det ligger kanon för det. Jag har bott här tidigare och då var det riktigt bra, men denna vistelse bjöd på en del besvikelser. Vi börjar med restaurangen... vi blev visade till ett bord av en trevlig tjej, sedan kom en man och tog hand om oss. Denna herre verkar ha haft Basil Fawlty som sin förebild hur man ska bete sig som servitör. Inget välkomnande inga onödiga leenden. Bara business. Man kände sig långt ifrån välkomnad, snarare en känsla av att vi kom och störde. Jag beställde musslor, som var goda, men inte mindre än femton av kanske fyrtio musslor var inte öppnade. Något som ingen kock med någon form av kunskap ska servera, då det är förenat med livsfara att äta oöppnade musslor. Jag sa till om detta och fick då en ny portion, inga ursäkter eller så men ny mat, men även här var det ett tiotal oöppnade musslor. Otroligt dåligt att inte ens efter att man sagt till kunna kolla musslorna. Det är inte svårt att göra det. Rummet vi fick var slitet, ett stort hål i väggen bland annat och sängen var katastrofalt dålig med kännbara fjädrar som gjorde att det var obekvämt att sova. Dessutom var mörkläggningsgardinen för liten, så den täckte bara tre fjärdedelar av fönstret. Vi klagade på detta och fick ett nytt rum, receptionisten som gav det kanske skulle skickas på charmkurs ihop med servitören dock, då han inte ens klarade av att be om ursäkt för ett dåligt rum och en natts förstörd sömn. Utan gjorde det han blivit tillsagt och gav oss ett nytt rum. Det nya rummet var jättebra och hade dessutom sköna sängar. Nu till frukosten som var en hostoria för sig. Dag ett var det bra och ungefär vad man kan förvänta sig. Dock väldigt långsam avdukning. Flera bord stod med smutsigt porslin under hela vårt frukostbesök. Dag två var uruselt. När vi kom fanns inga tallrikar eller bestick någonstans. Efter ca fem-tio minuter kom det, då var det säkert trettio personer som väntade på att få en tallrik. Själv var jag inte snabb nog att få bestick, så det fock jag klara mig utan. Mycket av maten var slut och fylldes inte på. Och städningen... vi fick hugga en som jobbare där om han kunde röja ett bord så vi fick någonstans att sitta, han tog då tallrikarna och ställde på en hylla bakom och sedan tog han en trasa och borstade ber alla smulor, matrester och äggskal på golvet, ner i en heltäckningsmatta. Hela upplevelsen kan beskrivas som, ja, spännande... mitt tips till hotellet är att ta in extra personal till frukosten när de har stora events. Och snälla skicka personalen på kurs i positivt kundbemötande. Om det hade hjälp med servitören är tveksamt, han verkade mest trött på livet i stort, men receptionspersonalen hade nog mått bra av det. Och, när man checkar ut så kan man ju alltid fråga om vistelsen varit bra och önska välkommen åter. Nu var det mest mekaniskt...

Svar från ägaren

den 5 augusti 2019

Hej Marcus Det var mycket tråkigt att läsa vad du fått vara med om och jag ber hemskt mycket om ursäkt. Så här får det absolut inte gå till. Jag skulle vilja be dig att kontakta vår Hotelldirektör Tina Hedman på tina.hedman@choice.se då ditt omdöme rör flertalet avdelningar och så vi får komma i kontakt med dig. Jag kommer även delge ert omdöme med resten av ledningsgruppen. Det är otroligt tråkigt att så mycket kan gå fel och vi har en servicekultur inom Quality och där vi får mycket utbildning inom gästservice och det är mycket viktigt för oss att varje gäst ska kännas som en familjemedlem och få ett varmt bemötande. Det är otroligt beklagligt att ni inte fått det. Vad gäller rummet så får vi efter er kontakt kontrollera vilket rum ni haft då det är viktigt att vi byter ut sängarna och ser efter varför inte mörkläggningsgardinen täckte. Vi har i de rum som är i huset närmast Tele2 arena behållt en vägg i råbetong med ojämnheter och och avtryck efter maskiner. Det är en designdetalj som ska ge en levande känsla. Jag hoppas vi kommer i kontakt med dig och jag vill önska en fortsatt fin dag! Varma Hälsningar Martin Blix Marketing Manager

Läs mer
4

Bra hotell till fantastiskt pris

den 27 juli 2019, Bankeryd, Sverige, JPC494

Bokade ett rum för 850 kr per natt. Fantastiskt mycket för pengarna. Rummet hade bra storlek, personalen var mycket trevlig och hjälpsamma. Frukosten var ok, på helgen var det mycket folk och många sa…

Bokade ett rum för 850 kr per natt. Fantastiskt mycket för pengarna. Rummet hade bra storlek, personalen var mycket trevlig och hjälpsamma. Frukosten var ok, på helgen var det mycket folk och många saker tog slut. Det finns parkering i till hotellet som är ganska dyr. Vill man spara några kronor parkerar man i området omkring hammarbybacken och pastellväge och promenerar 7 min.

Svar från ägaren

den 30 juli 2019

Hej Vad roligt att läsa du har haft en så härlig vistelse. Blir så glad när jag läser att personalen varit hjälpsam och att ni gillat rummer. Självklart ska ingenting ta slut på frukosten jag kommer att ta upp det med våra frukostchefer. Bra tips angående parkeringen, vill även nämna att Tele2 Arena garaget är billigare än Globen Shopping garaget. Hoppas vi får se dig tillbaka på hotellet mycket snart. Ha en riktig supersommar! Varma Hälsningar Martin Blix Marketing Manager

Läs mer

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%

Inte medlem? Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och ta emot vårt välkomsterbjudande på upp till 25% rabatt

Nej tack!

Försök igen

Inte medlem? Få välkomstrabatt på upp till 25%
Tack för att du anmälde dig!

Du får snart ett e-postmeddelande med bra erbjudanden

2.564.375.001 28
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.