Den här sidan är gjord för nyare webbläsare. För bäst upplevelse, uppgradera din webbläsare till senaste version.

Clarion Hotel® Sea U Helsingborg ,  Sverige

Se alla hotell i Helsingborg, Sverige

Clarion Hotel® Sea U

Helsingborg,  Sverige

Helsingborg. Sverige. Världen. Är ni redo? Nu har Clarion Hotel Sea U äntligen öppnat, ett hotell med design, mat, dryck och stämning som ni aldrig upplevt det förr. Välkomna!

Clarion Hotel® Sea U 4,5 5
Omdöme från TripAdvisor  

Omdöme från TripAdvisor

4,5
19 omdömen
5
Läge
4,5
Sovkvalitet
4,5
Service
4,5
Standard
4
Rum
5
Renlighet
5

Helgresa

den 1 mars 2021, , Bente F

Mycket trevlig vistelse som upplevdes både corona-säker och gemytlig. God frukost som även veganen i familjen var mycket nöjd med, och även med bra utbud för gäster med olika allergier. Skön säng och…

Mycket trevlig vistelse som upplevdes både corona-säker och gemytlig. God frukost som även veganen i familjen var mycket nöjd med, och även med bra utbud för gäster med olika allergier. Skön säng och jättefräscht badrum. Ligger fint och centralt placerat nära vattnet och affärer/restauranger.
Läs mer
5

Fantastiskt rum.

den 24 februari 2021, Växjö, Sverige, Mattias G

Vi beställde ett De Luxe-rum och till det priset var det ett fynd. Fantastisk utsikt över Öresund med balkong åt två håll. Stort och luftigt med alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Det var så a…

Vi beställde ett De Luxe-rum och till det priset var det ett fynd. Fantastisk utsikt över Öresund med balkong åt två håll. Stort och luftigt med alla bekvämligheter man kan tänkas behöva. Det var så att man hellre köpte med sig lite goda drycker och satt på rummet än att man gick ut på stan. Möjligen var kuddarna lite för fluffiga för min smak och vi fick ingen information att rummet bara städades varannan dag, men när vi sa till om det var städerskorna på plats inom några minuter.
Läs mer
2

En av de sämsta hotellvistelserna hittills

den 24 februari 2021, Helsingborg, Sverige, 654dann

Jag har respekt för att hotellet är helt nyöppnat och personalen är nya och oerfarna, men för oss var det en av de värsta hotellvistelserna vi varit med om. Jag gav övernattningen med middag i julkla…

Jag har respekt för att hotellet är helt nyöppnat och personalen är nya och oerfarna, men för oss var det en av de värsta hotellvistelserna vi varit med om. Jag gav övernattningen med middag i julklapp till min sambo. När hotellet mailade om olika uppgraderingar så köpte jag allt. Större rum, bättre utsikt och högre våningsplan på rummet. Samt en flaska bubbel till ankomsten på rummet. När vi anlände för att fira alla hjärtans-dag så kom vi vid 15-tiden till receptionen och kunde checka in, men vårt rum var ej färdigt. Vi blev ombedda att återkomma vid 16-tiden då det skulle vara klart. När vi dyker upp vid 16-tiden igen är det många som köar och inget händer med köerna. Personalen löser inte gästernas problem och när de kör fast med en gäst så går de till nästa i kön, vilket ökar frustrationen hos alla. Det sågs inte till någon senior medarbetare i receptionen för att hjälpa till och lösa problem. När vi kommer fram så får vi höra att rummet fortfarande inte är klart. Nu börjar det bli lite stressigt eftersom att vår middagsreservation bokats om till 17.45 pga covid-restriktionerna för restauranger. Vi sätter oss och väntar och väntar och runt 17 kommer en medarbetare och säger att tyvärr kan de inte göra något och att vi kan byta om i ett omklädningsrum om vi vill och lämna våra saker där, eller gå direkt till middagen. Vi blir besvikna såklart och säger att vi får väl ta omklädningsrummet. När vi ska bege oss till omklädningsrummet kommer en annan medarbetare, som jag antar är en ledare för gruppen, till oss och frågar hur hon kan lösa detta och göra oss nöjda. Hon är väldigt proffsig och föreslår hon ska ta oss till rooftop-baren och bjuda på bubbel tills rummet är klart. -"Jag eskorterar er upp själv så inget går fel", vilket vi tycker är kanon och det känns verkligen som att hon vände upplevelsen direkt. Hon berättar att problemet med rummen beror på att man låtit gäster ha väldigt sena utcheckningar vilket gjort att man ej hunnit städa. När vi är på väg upp med hissen möter vi även gäster som verkar checka ut först nu (17-tiden). Hisshallen är mycket trång. En i personalen står i hisshallen och håller ordning men det gör bara att det blir ännu trängre och för att ta trapporna upp måste alla trängas med väntande gäster. Hissarna är helt klart underdimensionerade i storlek och antal under vanliga förhållande, under pandemin är det ännu värre. Jag tog aldrig hissen om jag kunde undvika det. Väl uppe i baren hittar receptionspersonen två platser åt oss och ser till att vi får vår dricka. Allt är fint och hon lämnar oss. Några minuter senare kommer personalen fram och frågar -"Har ni bokat? De här platserna är reserverade så annars måste ni gå". Jag säger att vi blev hittagna av deras medarbetare i receptionen som kompensation för att vi väntat i flera timmar på våra rum. Personalen insisterar att de behöver våra platser till andra gäster som är viktigare och jag förklarar att detta förstör hela goodwillen som ni skapat. Så vi går utan att dricka upp vårt bubbel och helt plötsligt känner man sig väldigt oönskad och förminskad. Hade det inte varit för att detta var en present till min sambo hade jag lämnat hotellet vid denna tidpunkt. 17.20 och nu är rummet klart. Rummet är litet trots att det är uppgraderat. Lampsladden hänger och dinglar ner från taket. Den betalda och utlovade havsutsikten ser man först om man går ut på balkongen, men där är det ju lite kallt denna dag. Men förutom de detaljerna är det ett helt okej rum, men något bubbel fanns där inte. Så efter middagen går jag förbi receptionen och ber de stryka denna, vilket de säger att de gör. Restaurangen är höjdpunkten. Proffsig personal, service-minded och maten fantastisk. Jag antar att hotellet primärt riktar sig mot konferens- och företagsnätter vilket visar sig på att dubbelsängen är två enkelsängar som går att dela. Tyvärr innebär det att bäddmadrassen kasar iväg och jag sover riktigt kasst. Detta är en detalj som ni kan fixa, men det känns lite som Hotelldrift Nivå 1 att man ska kunna sova bra så fattar inte hur ni misslyckats med madrasserna och sängarna. Dagen efter gick jag runt och kikade på utrymmen och det är ett fantastiskt fint bygge. Fina detaljer, fantastisk konferensanläggning och frukostrestaurangen är rymlig och ljus, verkligen toppklass. Veckan efter vistelsen insåg jag att ingen återbetalat pengarna för bubblet som de skulle. Jag mailar dem och de ber mig om mitt kreditkort för återbetalning (något gick tydligen fel… igen) och jag svarar med detta och motsvarande konstruktiv feedback som jag skrivit i denna recension. En vecka senare, inga pengar, inget svar. Konkreta åtgärdspunkter • Bemanna med senior personal i receptionen en sådan här viktig dag. Jag förstår värdet av att låta de nya misslyckas och lära sig av sina egna misstag men någon måste vara där för att se till att de inte misslyckas tre gånger i rad med samma sak. • Överbemanna städ om ni inte vet hur lång tid det tar att städa i förväg. • Var inte snälla mot era gäster första natten och låt de checka ut sent så att gästerna andra natten blir lidande och får en dålig upplevelse. • Låt all personal få utbildning i service management och kundbemötande. Om personalen i Rooftopbaren redan fått utbildning, skicka dem på samma kurs en gång till. • Kommunicera internt med varandra. Sätt inte oss på en plats där vi inte får sitta och sen låt oss bli utkastade. Det är inte juste. • Lös logistiken kring de interna flödena så det inte blir korvstoppning runt hiss-systemet som är gravt underdimensionerat i dessa tider. Det fanns generellt inget vettigt kösystem som kändes smittsäkert. • Åtgärda enkelsängarnas madrasser. De är inte bra som andra gäster poängterat här. • Lös kundtjänst- och serviceärenden i rimlig tid. Var ödmjuka genom att svara på kritik och använd det för att bli bättre.
Läs mer
5

En toppenvistelse!

den 21 februari 2021, , wilmamariiaa

Superfint hotell med god mat och service på topp! Restaurang Ama bjöd på nya och spännande matupplevelser och hotellets frukost var bland de bästa jag ätit på! Otroligt fräscha rum och sköna sängar! R…

Superfint hotell med god mat och service på topp! Restaurang Ama bjöd på nya och spännande matupplevelser och hotellets frukost var bland de bästa jag ätit på! Otroligt fräscha rum och sköna sängar! Rekommenderar starkt!
Läs mer
5

Spännande mat och trevlig personal!

den 21 februari 2021, Sverige, jpvalter

Jättefint hotell med utsikt över havet, fräscha rum med högt i tak. Avsmakningsmenyn i restauranger var helt fantastisk med mycket nya och spännande smaker. Detta är ett hotell jag definitivt kommer b…

Jättefint hotell med utsikt över havet, fräscha rum med högt i tak. Avsmakningsmenyn i restauranger var helt fantastisk med mycket nya och spännande smaker. Detta är ett hotell jag definitivt kommer bo på igen!
Läs mer

Signa upp för nyhetsbrev - få upp till 25% rabatt!

Anmäl dig till våra nyhetsbrev och få ett välkomsterbjudande på upp till 25% rabatt

Nej tack!

Försök igen

Signa upp för nyhetsbrev - få upp till 25% rabatt!
Tack för att du anmälde dig!

Snart får du ett mejl med bra erbjudanden.

2.564.404.002 27
Bokningskod

Har du en bokningskod? Lägg till den här för att se tillgänglighet. Vill du boka med företagsavtal, bonuspoäng eller se medlemspriser: Logga in

Spara

Bokningskod måste anges

Valt rum

rum Ta bort rum

Lägg till rum
Bokningskoden är tillagd

Din bokningskod har lagts till.

Please note

Are you sure you want to change language?

Please note that if you have initiated a booking or logged in to My page, you will have to start over.